Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*gråter*

Skrivet av Veronica & Minihopp v.33
Usch vad ledsen jag är. Ringde in till förlossningen nyss och berättade om mina bruna flytningar sedan i torsdags, om mensvärken, trycket nedåt samt den skärande känslan som kommer från och till. Bm var jätteotrevlig, lät superstressad och tyckte att det var minsann inget att sjåpa sig över. Det var normalt?! Skulle jag få mer ont så "fick jag väl komma in då"... Förlåt?! Jag blev tyst och ledsen men då säger hon bara "ja, då säger vi väl så, hej då" och lägger på luren. Jag är jätteledsen här hemma, och orolig, men känner att nu vill jag absolut inte åka in. Väntar tills jag skall till min bm på torsdag... *gråter*
Svar på tråden: *gråter*

Liten

Skrivet av  Gisela & Skalman
känner så med dig. Gråt och ta emot en varm bamsekram, tänker på dig.
Massor med bamsekramar
 

Men, va oproffsigt...

Skrivet av  Lotta 31+3
Ta inte åt dig! Hon var säkert på dåligt humör pga stress eller nåt. Jag vet, det är ingen tröst när man är känslig i humöret som vi är nu, men ändå. J-ligt oproffsigt av henne iallafall att vara så på telefon. Var det den enda förlossningen där du bor?
Hur som helst, skit i henne.

Kramar på dig...
 

Men gumman...

Skrivet av  madde bf31/3
Jag tycker inte att du ska bry dig om den dumma bm. Jag tycker att du ska åka in om du är orolig. Hon har ju faktiskt ingen aning om hur du känner. Många tröst kramar från Madde
 

*Tröstkramar till dig*

Skrivet av  Nico v.32
Usch vad trist att du skulle råka på just denna BM när du ringde. Håller med de övriga att bry dig inte om henne utan tänk på dig själv och ditt pyre - var egoist - det är dina/era behov som är viktigast. Tycker du ska åka in om du känner dig orolig eller ring igen i eftermiddag då kvällspersonalen har kommit (säkert där vid 15-16-tiden) så kanske du får prata med någon vettig, mindre stressad BK.
Kram
Nico
 

Gumman!

Skrivet av  Mia v 33
Du vet inte när det är barnmorskebyte då? Så kan du ringa efter det?
Och inte ska du behöva vänta ända tills på torsdag. Kan du inte ringa BM imorgon?
Kramar
 

Vilken otrevlig typ!

Skrivet av  Lin v30
Klart att du ska åka in om du är orolig!
Förstår inte hur en del BM kan vara så dumma, hon om någon borde väl ha kunskap och förstå hur gravida kvinnor kan må och uppfatta saker!
KRAMAR till dig!!!
 

Men vad jag tycker...

Skrivet av  Loijsan v.33
...att alla råkar ut för otrevliga bm på förlossningen. När en kompis till mig ringde förlossningen på karolinska då hon väntade sin son pga att hon trodde hon läckte vatten så va dom också otrevliga i telefon å sa att det trodde dom minsann inte att det va... Hon fick ringa även dagen därpå pga att hon läckte vatten å fick tjata sig till en undersökning... å visst va det vattnet. Själv när jag ringde förlossningen på Huddinge för några dagar sedan så va dom så supertrevliga å ville att jag skulle komma in på en gång för en undersökning. Och när jag väl va där så va dom helt underbara å jag bara kände en enorm längtan av att få föda barn där igen pga att dom är så himlans mysiga där... Att det kan va så olika... tycker det borde finnas nåt krav på dom som jobbar på förlossningen att man inte kan behandla folk hur som helst...
Stackars dig... jag tycker ändå att du ska åka in. Förhoppningsvis så träffar du nån annan å trevligare bm än hon du pratade med. Man ska nog lita på vad man känner.
Massa kramar till dig!
 

Men...

Skrivet av  marikaL bf 25/3 (2) + 2
...blödningar under graviditet ska ju ALLTID kollas upp...?? Jag skulle åka in på en gång om jag fick bruna flytningar.

Håller tummarna att allt går bra iaf!
 

Ring igen senare

Skrivet av  Maria v32
Håller med alla de andra, strunta i den där otrevliga människan. Ring igen senare när hon har slutat o dra dig inte för att tala om att du blev otrevligt bemött. Jag tror nog inte de andra uppskattar att en kollega uppträder på det viset. Stå på dig, KRAM
 

Tråkigt

Skrivet av  Ylva v30
att de skall vara så otrevliga varenda gång på kk i Lund.. Får inget vidare bra intryck av den förlossningen. Jag som ev. hade planer på att föda där stannar nog i Malmö. Kan du inte ringa MAS och kolla? De kanske är trevligare när du frågar och så slipper du alla otrevlig bm som verkar husera på kk i Lund. Kanske är skönt med någon du inte träffat innan?

Hoppas att det löser sig.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv