Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*GRÅTER* långt

Skrivet av Vanja
Fy viken hemsk dag.
Jag har försökt städa i dag men det har varit helt och hållet omöjligt med min 1,5 åring.

Jag vet inte vad det är med honom. I vanliga fall är han inte vildare än någon anna 1,5 åring men varje gång jag försöker städa blir han omöjlig.
Han går efter mig och river ut allt han kan och gör alla dumheter som han vet att han inte får.

Det slutede i dag med att jag tappade hummöret helt och bara vrålade och skrek åt honom. Han blev ju jätte ledsen. Min 4,5 åring som var hemma i dag blev också ledsen och upprörd för att jag skrek åt hans lillebror. Jag känner mig som världens hemskaste mamma.
Jag bröt i hop och gick in på toaletten för att ringa min sambo. Han kom hem direkt gullig som han är och tog över städningen.

Jag åkte iväg och handlade med mamma för att komma ifrån en stund.
Jag kännde mig piggare och gladare när jag kom hem men nu brast det igen.

Min sambo tvättar i tvättstugan och nu är han iväg på ett ärende. Bara att lägga barnen höll på att göra mig galen. Jag har inget tålamod alls med något.
Jag har känt de senaste dagarna att jag har ett jätte behov av att bara vara ifred.
Hur ska jag orka med det här. Jag känner mig verkligen som en jätte hemsk mamma och person.
Svar på tråden: *GRÅTER* långt

Sådana dagar...

Skrivet av  Malin bf 31/3
...har vi alla ibland och det gör dig inte till en dålig mamma!

Skickar en styrke kram til dig // Malin
 

Du låter helt enkelt

Skrivet av  *M* v32
slutkörd och behöver få vila!! Visst kan man ha så´na dagar och det har vi nog alla haft mer eller mindre. Ingen dålig mamma för det! Men visst känner man sig dålig eftersom man knappt känner igen sig själv. Jobbar du fortfarande heltid eller hur är det med det?

Vila, vila, vila..du ska jhu snart ha och då behövs det en himla massa krafter. ( Vilket du vet..:) )

Tröstkramar från Borås.
 

Tack för uppmuntran!

Skrivet av  Vanja
Jag är hemma med min lillkille så det är ju inte lätt att vila.
Det känns lite bättre nu när barnen sover och sambon e hemma. Vi ska försöka lösa det här genom att han får vara hemma lite närmsta tiden tills jag känner mig piggare och gladare igen.
Han e ju för underbar!
Kram
 

känner igen mig

Skrivet av  madde bf31/3
Jag har också två barn och mitt tålamod är inte som det brukar. Det är bråk och tjafs varje dag och sen, när de har somnat sitter man och gråter för tt man har så dåligt samvete. Det värsta är att man inte känner igen sig själv. Jag tror att man nu i sluttampen har ett stort behov av att få vara i fred. Ville bara skriva , så du inte tror att du är ensam. Många kramar
 

vill bara säga, vilken snäll sambo du har..

Skrivet av  en som tassade in och nu tassar ut
var rädd om honom, det är inte alla karlar som ställer upp och kommer hem för att finnas där för dig*ler*

Ta vara på honom..!!!

Lycka till med bebben!
 

Artiklar från Familjeliv