Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akupunktur och läkarbesök.

Skrivet av Gisela & Skalman v.35
Var idag på läkarbesök och ÄNTLIGEN är jag sjukskriven och kan i lugn och ro gå hemma resten av tiden. Har ordentlig foglossning och fick idag min första akupunkturbehandling mot snärtorna. MEN nu har jag ännu ondare än jag hade innan! Är det någon som vet ifall det blir bättre senare? Just nu kan jag varken gå, stå eller sitta... F-n (ursäkta språket) vad ont det gör, och vad illa jag mår (känns som jag ska kräkas) Känns som om det blev lite tokigt här...
Hoppas alla ni andra har det bättre.
Kramisar
Svar på tråden: Akupunktur och läkarbesök.

Ja, det gör oftast ondare

Skrivet av  Alice v.29 (ank april)
efter första behandlingen. Efter min första behandling så kändes det som jag fått ett rejält kok stryk :). Sen har akupunkturen hjälpt jättebra mot min svåra foglossning. Under en period i början behövde jag gå 2 ggr/vecka. Nu räcker det med 1 ggn/vecka. För mig har det funkat fantastiskt bra. Jag kunde knappt gå alls innan jag började med akunkturen och räknade kallt med kryckor och rullstol. Nu så är smärtan på en sån nivå att den är fullt uthärdlig och jag klarar av att gå kortare sträckor. (Långpromenaderna får vänta till efter förlossningen).Hoppas att akupunkturen kommer funka bra för dig. Prova att ta alvedon eller panodil och gå och lägg dig tidigt ikväll. Det är inte omöjligt att du kommer känna som du har rejäl träningsvärk i musklerna imorgon.
kram
 

jag får

Skrivet av  Anette bf 24/3
akupunktur mot mina ligamentsmärtor, alltså när "gummibanden" töjs under graviditeten. Efter första gången blev jag fruktansvärt trött och fick ännu mer ont än tidigare. Det försvann dan därpå.

När jag frågade sjukgymnasten sa hon att hon antagligen vridit för mycket på nålarna, men det är svårt att veta första gången. Så tala om det nästa gång du går dit så vet de hur mycket de kan snurra.

Hoppas det hjälper dig för mig har det iallafall gjort stor skillnad.
 

Artiklar från Familjeliv