Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang falsklarm

Skrivet av bettina bf 8/3
Båda gångerna jag har kommit till förlossningen för att föda har vi blivit visade till ett rum fått duschat,tagit på sjukhuskläder och sen blivit undersökt med CTG och BM kollat hur öppen jag varit. Men jag funderar på om det skulle vara sk falsklarm får man då ta på sig sina vanliga kläder och ta sin väska och åka hem igen.Var min BM så säker på att en bebis var på gång eftersom det vore väl mer praktiskt att göra en undersökning på en gång och då konstatera att förlossningen verkligen hade börjat innan man duschar och klär om.
Svar på tråden: Ang falsklarm

Jag fick börja med ctg...

Skrivet av  Lotta 36+4
i ett sk mottagningsrum. Där tyckte sköterskan att mina värkar "inte såg ut som hon ville". Trodde jag skulle döö av smärta och tänkte att hur i h-vete ska det kännas när det är på riktigt. Blev livrädd att bli hemskickad, mitt vatten hade nämligen också gått.
Men, så kom en bm och kände att jag var öppen 9 cm. Då först fick jag byta om och få lavemang... NICE! Nån dusch var det inte tal om, eftersom det bara var att hoppa upp på förlossningsbordet direkt.

Ja, annars vet jag inte. Men, det verkar ju snopet att få klä på sig sjukhusgrejjorna och sen byta om igen. Men, vad vet man...
Jag önskar då att det satte igång snart, för nu är jag så himla less på den här kroppen. Fyy... Men har jag tur så blir det snitt snart. Bebisen ligger fortfarande i säte och läkaren ska kolla på onsdag.

Oj vad jag svamlar... :)
 

Artiklar från Familjeliv