Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gnissel och gnäll!

Skrivet av Anne o Veera
OOOOOOOOOOH vad Veera är gnällig just nu! Smågråter hela tiden, gnäller och pekar på allting. Brister ut i gråt för allt och inget.
Vill inte sova heller på dagarna utan är vaken från 08 till 20!!!!! Det är EN ANING tröttsamt, men vad göra, när hon bara sätter sig upp i vagnen när jag lagt henne!!!
Det är väl ännu en fas det här.......puh!
Nån annan som har det så här?
Svar på tråden: Gnissel och gnäll!

mammagnäll...

Skrivet av  Cajo med Louise
Jag har det inte lika gnälligt som du Anne, men visst gnäller Louise också ibland.
Det är stor skillnad på om jag är hemma eller inte, det är alltid mig hon kommer till för att gny, hänga i byxan eller gosa på min mage. När jag inte är hemma och Louise är med sin pappa gnäller hon nästan aldrig.
Louise har väldigt låg "hungrig tröskel" och när hon kommer på att hon är hungrig (jag ligger oftast före men inte alltid)då är det bråttom.

Hoppas Vera blir nöjdare snart.
Kram
 

hungrig/trött...

Skrivet av  Lena med Louise 030326
jobbar ju ganska mycket och har inte alltid koll på rutiner och har lite svårt att veta om det är hunger eller trötthet som är problemet. I söndags försökte jag moffa in lunch vid 11-tiden när hon var så trött att hon höll på att gå sönder. Panik-fixade en välling och så sov hon i 2.5 timme (har aldrig hänt förut). Så kan det gå!

Håller med om att det blir väldigt mycket mer gnälligt och klängigt när jag är med än när det bara är Louise och S. Antar att hon verkligen slappnar av samt att hon drivs av någon sorts kraft till mig på samma sätt som jag till henne. Oftast fungerar det ju bra, men ibland blir det bara till att hänga upp henne i bärsjalen för annars kan man inte röra sig en tum i lägenheten. Binder upp henne på ryggen och damsuger lite, det är en skön paus för oss båda. Så fort hon märker att jag egentligen vill att hon ska klara sig själv så kan hon absolut inte vara ensam. När vi båda glömmer bort oss så leker hon ensam upp till en halvtimme-45 minuter. Men hela tiden med mig inom synhåll.

Ha det bra!
 

Alltid gnäll

Skrivet av  Mamma på besök
Min son har gnällt och pipit sedan han var 3 månader, obland blir jag galen. Undrar ju om något är fel...
 

Artiklar från Familjeliv