Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

det är omöjligt att bada Anna nuförtiden

Skrivet av Annas mamma
det har blivit jobbigare och jobbigare de senaste veckorna att bada henne, hon har alltid blivit ledsen när vi tvättat håret, men förra veckan blev hon omöjlig så fort som hon kände vattnet från handduschen på ryggen (hon sitter i badkaret, min man håller i henne lite medan hon leker med badankorna) och denna vecka så fort som hon kände vatten övanpå midijan. Och med omöjlig menar jag att hon börjar panikskrika och sparka med benen som en galning, hon beter sig aldrig så annars. Vad skall vi göra? Hon hade en period kring 8 månader då hon blev ledsen varje gång vi badade henne, men så illa har det aldrig varit, och det gör ont att se henne lida så. Hon tycker dock det är jätte roligt att plaska i badsjöar och att leka med vatten i badkaret/badbaljan.
Svar på tråden: det är omöjligt att bada Anna nuförtiden

kanske

Skrivet av  Myzan & Co
om ni badar/duschar tillsammans med henne?
eller så får ni helt enkelt låta henne leka i badkaret och ha lite vaten och försöka leka så ni får tvätta, låtsas att det regnar när ni ska duscha osv.
hoppas det ordnar sig!
kramar från oss
 

SAMMA HÄR!

Skrivet av  Anne o Veera
Bad är inget kul längre. jag får sätta mig i karet först och locka in Veera. Sen är det jättefort som gäller. Och när duschen går på börjar hon skrika. Så det blir aldrig riktigt rent nu, eftersom hon bara sköljs i badvattnet. Men jag tror sånt där går i perioder, helt plötsligt kan det vända. Veera är även jätterädd för bil och mopedljud, helt plötsligt!
Jag tror det blir bra en dag igen.
Man får ta det som det är just nu!
 

Artiklar från Familjeliv