Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dagis-ännu en dag

Skrivet av Anne o Veera
idag gick det lite bättre. Gick och handlade och var borta en halvtimme. När jag kom tillbaka kom en av fröknarna och sa att jag kunde gott fortsätta att vara borta. Så jag gick och fikade. sammanlagt var jag borta nästan en timme och det hade gått ganska bra. Veera hade gråtit lite då och då och mest suttit i famnen på en av tjejerna, men de trodde att det redan börjar vända så smått. På måndag ska Veera dit med pappa och bara leka, då jag jobbar natt i helgen.
Fortsättning följer...
Svar på tråden: dagis-ännu en dag

Åh vad skönt!

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
Vad bra att hon nu lugnar sig hos fröken!

Vi hade premiär med att säga hej då idag. Theo blev ledsen redan när fröken lyfte upp honom, vi vet inte riktigt vad som hände. Kanske var han precis på väg att göra något jättekul. Emma gav mig en kram och tyckte det var hur självklart som helst att jag skulle gå. *s*
Theo hade gråtit en stund och sedan varit sur. För att få honom på bättre tankar hade fröken tagit honom och syrran på en liten promenad. När jag kom tillbaka efter dryga två timmar sket de i mig fullständigt! :)

Känns väldigt skönt att redan efter en vecka så är Emma nästan färdiginskolad (hon ska bara lära sig deras rutiner) och Theo är ju på god väg han med.

Nästa vecka är det sambon som skolar in då jag börjar jobba igen. Det kommer nog gå ännu bättre för de är så mammiga nu...

Lycka till nästa vecka!
 

Artiklar från Familjeliv