Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dagisrapport...igen!

Skrivet av Anne o Veera
jaha, idag lämnade jag Veera i en och en halv timme. Det hade gått jättebra sa de, trots att Veera såg helt förstörd ut av att förmodligen ha gråtit en hel del. De sa att hon bara smågråtit då och då, men att det överlag hade varit bra. Hon hade ätit med god aptit. Hon är väldigt fäst vid en av tjejerna där, hon är lite lik mig och det är lite kul...
Nåja, imorn förlänger vi till två timmar...och då cyklar jag hem under tiden.
Svar på tråden: dagisrapport...igen!

Nu har vi börjat lämna

Skrivet av  Annika med Viktoria
viktoria. Igår kom de med henne efter en kvart, hon var jätteledsen.:(
Idag hämtade de mig efter 35 minuter. Hon hade varit jätteledsen när jag gick, men hade lugnat sig ganska fort. Hon hade småsnyftat ibland. Men sen hade en annan kille blivit ledsen, så då började självklart viktoria oxå! Det känns ändå som vi är påväg åt rätt håll, men visst gör det ont i mammahjärtat??
Lycka till imorgon
 

Åhh

Skrivet av  Cajo med Louise
det verkar ju gå framåt för er :-)

Vi var på dagis för första gången idag och jag märkte tydligt att Louise hade järnkoll på var jag var. Hon kunde gå runt och prova lite olika saker för att sedan söka av rummet och skina upp som en sol när hon ser mig. Så många spontana kramar som jag fick under den timmen brukar det ta en hel dag för annars...

Jag gruvar mig verkligen för att lämna, vet att jag kommer att gråta floder när jag kommit ur Louise synhåll :-(
 

Då lämnar jag väl en rapport jag med

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
Dag sju :)

Barnen lämnades av sambon halv 11. Strax före 11 ringer han mig och berättar att han är välkommen tillbaka efter mellanmålet 15.00 om de inte ringer innan. Theo blev ledsen när M sa hejdå, men lugnade sig sedan (han älskar dagis!). Det verkar som han bara blir ledsen när man säger hejdå inne. Ute är han ju liksom i paradiset och där behövs inga föräldrar.
Lunchen hade gått bra och även vilan!!! Han var ledsen först men sov sedan 12.50-14.30. Emma däremot kom upp i varv när lillebror blev ledsen så hon kunde inte somna. Mellanmål åt de också bra enligt fröken.
Båda bebisarna (?) blev jätteglada när sambon kom och här hemma har vi nu två solstrålar (Emma somnade på 2 sek på soffan här hemma).
Imorgon är det studiedag, men på torsdag och fredag har de sina två sista inskolningsdagar och jag är övertygad om att även de kommer gå jättebra. *lättad*
 

Sällar mig till resten

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Vi har börjat med inskolning hos dagmamma. Första dagen var i måndags och hela denna vecka går han en timme om dagen och nästa vecka utöker vi tiden och vår dagmamma räknar med att vi är helt klara med inskolningen tills nästa fredag 8på 14 dagar).

Det har gått jättebra och Patrik verkar gilla dagmamman. Redan första dagen tydde han sig till henne och drig iväg henne för att visa nåt han sett. Han knallar även iväg på egen hand utan oss föräldrar och kollar in de andra rummen. Idag lekte han med en kille som snart blir 2 år.

Det känns otroligt bra.
 

Idag så var Nora.....

Skrivet av  Sanna och Nora 18/2
utan sin ömma moder i 2,5 timmar och det gick jättebra. Min lilla försiktiga sparris både åt och lekte, och inga tårar. Hoppas att det fortsätter så här. Jag har ju lite ångest eftersom jag ska vara mammaledig i höst, så det känns jätteviktigt att Nora trivs, annars tror jag nästan att hon får stanna hemma...suckar en stackars ångestriden mor!!!!
 

Artiklar från Familjeliv