Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Feber, feber, feber...

Skrivet av Anne o Veera
Veera har jämt feber verkar det som!
I förra veckan två dagar. Denna vecka feber sen i tisdags. I natt hade hon 40,1!!!!!!!
Först fick hon fyra tänder samtidigt, sen kom natthostan och nu rinner snoken som en kran. Och jag är också sjuk med jordens nackspärr och ledvärk. Men ingen feber och varken snuva ellerhosta- det få rjag aldrig.
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jobbigt med klängande unge i bärsjalen när man helst bara vill ligga själv!
Är det normalt det här, ska jag gå till läkaren, behöver hon penicilin tro???
Svar på tråden: Feber, feber, feber...

Louise har öroninflammation

Skrivet av  Cajo m Louise
och hon hostar också på nätterna. Hon har varit förkyld och snorig sedan hon började dagis för fyra veckor sedan - det får man nog räkna med från början men inte hur länge som helst. Hög feber har hon haft, men den har givit med sig nu. (Det var så mycket att vi lekte en stund framför öppen frys....)

Vi var hos läkare och fick penc. i tisdags morse och redan efter en dag märktes en stor förbättring. Nu är hon glad och pratig om än lite matt.

Om Veera fått fyra tänder på en gång så kan ju febern komma ifrån det, men det kan lika gärna vara en infektion. Du kan väl ringa vårdcentralen och höra vad de tror. Hostar hon så att hon vaknar av det på natten tycker jag absolut du ska gå till läkaren, hellre en gång för mycket.

Förstår att det är jobbigt med sjukt barn när man är sjuk själv. Passa på att sova när hon sover om du kan

Krya på er
 

Åh vad jobbigt!

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Hoppas Veera blir frisk snart. Tror att man brukar säga att om mar haft feber i 3 dagar (över 38 grader) så ska man kontakta läkare. Tyvärr brukar det mesta vara virus och då är det inte så mycket att göra åt det förutom att lindra symptomen.

Hoppas du snart blir frisk också. Vad jobbigt att itne bli sjuk. Om man får 39 graders feber och är jätteförkyld så kan man ju stanna hemma från jobbet med gott samvete, men om man bara har diffusa symptom och mår allmänt tjyvens så är det ju inte lika lätt.
 

krya-på-dig-kramar *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

jobbigt!!!

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
Första förkylningen har kommit här också med hosta, men utan feber denna gång. Vi har kvar hostmedicin från i våras och den hjälper en del så att hon (vi) kan sova lite bättre. Om hon är snorig så ge henne näsdroppar innan hon lägger sig så att slemhinnorna sväller av. Annars finns det risk för öroninflammation.

Jag skulle gå till doktorn om jag var du eftersom hon haft feber så länge. Kram på er, det är verkligen jobbigt med sjuka barn... Kanske en liten promenad väl nerbäddad i vagnen kan vara något?
 

Artiklar från Familjeliv