Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här är jag!!

Skrivet av RMB-mamma
Måste bara koppla upp mig hemmifrån snarast.Helgerna blir så tråkiga utan att skriva här och surfa runt . Hoppas dottern inte dör av besvikelse att jag fick skriva i dotterns ställe.Det var en mycket konstig känsla, eventuelt grabbsnack och andra pnsamheter får de klara av på egen hand.
Jag slängde ut frågan om operation här men har inte fått något svar.Vet inte om det finns någon annanstans att leta.Jag kan inte sitta och surfa på inkontinens på arbetstid.Jag håller på att ta över en massa arbetsuppgifter från en kamrat som slutar nu till jul.Huvudet är fullt av information och en massa som jag inte har/hade en aning om.Det syns dock i lönekuveret, så det blir nog bra.
Vi skall även start en Botox kur efter jul.Jag fick lära mig att det är samma som kändisarna sprutar in i läpparna.Dottern får det för att ovanmuskeln på foten skall slappna av mer. En magnetröntgen för huvudvärken och en dietist skall vi avverka nästa år. Ja det känns som att det är mycket som är på gång.Positivt, men måste det alltid klumpa ihop sig så himla mycket???
Måste göra lite nytta=arbeta.
Svar på tråden: Här är jag!!

Om op av inkontinens!

Skrivet av  Ny!
Tyvärr vet jag noll...vi har haft en med. som verkat lugnande på blåsan, men som soc.styrelsen? nu verkar tycka vara onödig och dyr så den kan dottern inte få mer :-( Har bara läst någonstans att ett medel som sprutas in under lokalbedövning eller narkos kan göra urinröret trängre.Hur kan Botox få muskler att slappna av (det fyller väl ut?)trodde bara att lossa tjudrad/fjättrad märg var enda sättet!
Klumpat ihop sig...Ja, så känns det allt som oftast för mig oxå!
Hoppas du får en STOR löneförhöjning :-)
 

Ang. botox

Skrivet av  NN
Jag har aldrig hört talas om att man sprutar in botox i läpparna. Såvitt jag vet så är botox ett nervgift (botulinumtoxin) vilket verkar muskelavslappnande. Ursprungligen användes botox inom skönhetsvården för att ta bort rynkor i ansiktet. Det används nog fortfarande inom detta område. Sedan några år har användningen även spritt sig till behandling av spända muskler hos barn med funktionshinder, främst då hos barn med cp-skador. Om du läser/skriver på sidan för barn med cp-diagnos kan du nog få svar på alla frågor du har kring botox.

Angående skönhetsvård med hjälp av botox: För något år sedan såg jag ett repotage på tv3 om att man i det stora landet i väster börjat ha "botoxpartyn". Man åkte till festen, fick botox insprutat och sedan festade man. Vart är världen på väg egentligen?
 

skönhet med nervgift

Skrivet av  RMB-mamma
Underbar överskrift,kunde inte låta bli.Jo jag vet att det från början var tänkt för krig som nervgift.Kanske var det jag som missade att det var rynkor de fixade inte läppar.Det där med botoxpartyn låter uräclkigt.Håller med dig, vart är världen på väg?
 

Inkontinens

Skrivet av  Fam Baron
Hej
vår son har också medecin som ska vara lugnande till urinblåsan. Har fått antydningar om att han kanske inte ska få fortsätta med det pga att den inte ger tillräcklig verkan och att den är dyr. Det är bara det att det gör skillnad men han är inte helt torr, det blir mindre olyckor kan jag tänka mig. Hjälpte medecinen din dotter att bli helt torr?
Läkaren som sade att han förmodligen inte skulle få medecinen i fortsättningen sade att om det var så att medecinen gjorde så att det blev mindre olyckor så skulle vi kanske fortsätta med medecinen, vi har inte fått något besked ännu.
 

Inte torr

Skrivet av  RMB-mamma
Anledningen till operation är att hon läcker ganska mycket ibland.Det är en ojämn kurva vilket gör det hela ännu mer irriterande.Mediciner hjälper, men inte lika bra längre.Vill att hon skall slippa olyckor och att vara blöt/lukta men gillar inte operationer.
 

I början verkade...

Skrivet av  Ny!
med. göra stor nytta för min dotter! Men efter andra kompl. efter op. så är hon mer eller mindre inkontinent både med och utan med. (Har provat två sorter) ...varför ska med. kunna tas bort om den anses dyr om det finns någon som behöver den :-(
 

Artiklar från Familjeliv