Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bandycup i 12 timmar

Skrivet av RMB-mamma
Det var bandycup sista lediga dagen, dvs tisdag.Klockan ringde 6 på morgonen och samling vid macken 7:30 för färd mot Nacka.Vi bor söder om stan så det var en bit.Eftersom det var 12 tjejlag som skulle mötas skulle det ta ett tag.Naturligtvis beror det på hur många matcher man vinner, men jag trodde jag skulle vara hemma sen eftermiddag.Dottern är målis i ett "vanligt" lag så hon får kämpa bra.Som väl är har laget en till målis så det står en halvlek var.
Vi var hemma 20:20 med en disktrasa till dotter som kom på sjunde plats.Mitt huvud var i totalt kaos och magen hade gått i strejk för flera timmar sedan.Mcdonalds och kaffe i en kall sporthall(fd ridhus) tar knäcken på vem som helst.Hejarramsorna var det sista som jag hörde i mitt huvud innan jag somnade.
Nåja kul men kämpigt.Nästa gång tar jag med mig hörselskydd och RIKTIG mat.
Vem sa att RMB-barnen inte kan hänga med!!!
Svar på tråden: Bandycup i 12 timmar

Vad härligt!

Skrivet av  peter56
Vad härligt när du berättar om din dotter. Hennes framfart visar att även ett barn med rmb kan leva ett bra liv.

Jag visste det ju naturligtvis redan. Men det är bra att du hjälper till att peppa de föräldrar som har mindre barn, och som eventuellt är oroliga för framtiden för dem.

Heja din dotter!
 

Oj vad roligt!

Skrivet av  Viggos mamma
Peter, du har så rätt. Jag som har ett litet barn blir otroligt lyft och peppad av RMB-mammans berättelser från vardagen med ett barn med RMB. Nu fick jag ett stort leende på läpparna, TACK!

Vilken duktig tjej du har!
 

Artiklar från Familjeliv