Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inför dagis fråga!

Skrivet av Molle
Hej!
Vi har en dotter som är 19 månader. Vi rikar henne var tredje timme och ger vattenlavemang varje morgon. Just nu är vi föräldralediga och kan ta god tid på oss på morgonen. Men hon skall snart börja på dagis och det känns som om tiden inte riktigt kommer att räcka till för oss då. Hur gör ni som har barn i dagisåldern? Vilken tid på dygnet tömmer ni tarmen? Gör ni det varje dag? Har ni några andra tips angående toalettbesök?
Tack för svar!!
Svar på tråden: Inför dagis fråga!

Dagis...

Skrivet av  lizzybizzy
Jag har en son Samuel med RMB, som har samma behandling som er dotter, och han är nu 4 år.
Går också på dagis och den bästa tiden för tarmtömning är på morgonen, eftersom han annars läcker under natten och det fräter i stjärten.Så det är bara att bita i det sura äpplet och sätta klockan lite tidigare......
Tyvärr.
Hoppas att jag hjälpt er något.
http://groups.msn.com/qlarlho801erm4ekf49b8p3kh4
min hem sida om MMC/RMB
 

dagisdag

Skrivet av  piteå
hej allihopa jag och jonathan är nya här. han är 3 år och går på dagis. vi använder klyx varannan kväll och det fungerar bra.
 

Hej Piteå!

Skrivet av  Molle
vi är också nya här. Jag undrar lite om klyx. Har hört att tillverkningen har upphört. Var får ni tag på klyx och hur lång tid tar en omgång? Vattenlavemang måste göras varje dag och är väldigt tidskrävande.
Ha det gott!!
 

på pottkanten

Skrivet av  piteå
det har faktiskt varit svårt att få tag på klyx hela hösten.som tur var hade jag ett litet lager.i morgon ska jag få hämta 5 st. på apoteket.jag delar upp dom så ett räcker ca.3ggr.det finns inget annat till barn under5 år,så jag hoppas tillverkningen kommer igång snart.för jonathan fungerar det bra,det tar ca.15-20min. att sitta på pottan och under tiden spelar han dator.han är alltid så hård i magen att det aldrig läker om honom. både bra och dåligt.hoppas att jag kunde hjälpa till. god natt.
 

Välkommen hit!

Skrivet av  peter56
Välkommen hit!

Hoppas att du ska trivas här med oss. Förhoppningsvis kan du få någon nytta av de råd som kan ges av andra människor i samma situation.

Och förmodligen kan du bidra med dina kunskper till andra föräldrar som skriver här.

 

Om du skulle vara nyfiken

Skrivet av  peter56
Om du skulle vara nyfiken på vem jag är (jag vet ju inte hur mycket du har läst här tidigare) så kan du kolla i min info där jag berättar lite om mig själv.
 

Artiklar från Familjeliv