Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tack...

Skrivet av Jonathan
alla ni som tänker på oss.På något sätt är vi ganska lugna eftersom han mår som han alltid har gjort.Så roligt för dig Peter att det känns bra på jobbet.Skulle du kunna berätta hur man kommer in på de personliga sidorna.Jag kan inte så mycket om datorer.Kanske någon har en bra sida för t.e.x handikapphjälpmedel,har hört att det ska finnas en fin bob med ryggstöd.Vi har fått massor med snö den här veckan.
Svar på tråden: tack...

Bob/Snowracer

Skrivet av  NN
Vad det gäller anpassning av bob/snowracer så har jag sett ett antal sådana vilka utrustats med en vanlig cykelsits. Jag är dock osäker på om det är någon hjälpmedelscentral som gjort denna anpassning eller om den kommer från något annat håll. Jag vet också att Komikapp sålde och förmodligen fortfarande säljer en fabriksbyggd snowracerliknande sak med ryggstöd. Jag har dock fått för mig att den är i en storlek som passar bättre för barn i skolåldern. Det kan kanske vara intressant att undersöka ändå. Som allt annat hos Komikapp är den dock dyr. Om du inte redan har den kan du beställa Komikapps katalog på www.kikre.com
 

bra ide

Skrivet av  Jonathan
Vi har både bobbar och cykelsits,så det kan nog gå.Det som är bra med cykelsitsar är att man får fast fötterna också.
 

Artiklar från Familjeliv