Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skolstart

Skrivet av RMB-mamma
Idag var det skolstart för Stockholmsbarnen.Började bra,skolbussen fick spik i däcket.Punka med försening och ett barn som skulle åka med för första gången.Ett av barnen mamma hade missat att det var skolstart,men barnet kom med i rödaste rappet.Dottern beklagar sig över att det bara är grabbar i bussen.Inte mycket man kan göra,hon har sin cd som hon lyssnar på .
Började med att be om ledigt för två veckor i värmen.Det har varit dåligt med semester i sommar.
Finns det någon som har en tonårsdotter med rmb som har lust att byta tankar med ensamstående mamma till 12-åring?
Det har varit lite tyst hät i sommar så det vore roligt att höra vad ni gjort och hur alla har det.
Svar på tråden: Skolstart

Började bra här också...

Skrivet av  Hönan Agda
Dottern börjar ny skola och släpptes av taxin och fick hjälp att ta sig till högstadiet ist för sexans hus ...men det ordnade sig ändå :-) Pirr i magen har det varit...smittar visst av sig!
Byter gärna tankar om du vill...våra döttrar har ju samma ålder, fast handikappet ter sig olika för dom! Dottern har förresten mailat -sent om sider- men fått till svar att din dotters adr upphört...?
Har din dotter lång resväg? Att det krånglar med tider och annat (blir inte hämtad, hämtad fel tid, hämtad fel dag osv) verkar ju vara något man får vänja sig vid :-(
Eftersom jag är pers.ass så har vi kunnat utnyttja sommarsolen men hoppas ni får två fina veckor!
 

Min sommar

Skrivet av  peter56
Min sommar har varit av blandad karaktär. Att det har regnat även över mig förvånar väl ingen. Jag har jobbat på som vanligt, även om det har varit ovanligt dåligt med försäljning på mitt arbete.

Den 30/6 hände sedan något riktigt otrevligt. Min gamla mamma är 83 år gammal och lider av benskörhet. Och denna morgon snubblade hon och ramlade med ett benbrott som följd. Detta innebar för min del ett fasligt resande till sjukhuset som var beläget cirka 4 mil från hemmet.

Och just nu har jag min sista av tre semesterveckor. Jag lyckades i alla fall få två soliga veckor under min ledighet. Så lite sol fick min kropp även i år. Och mina fötter har fått må bra en hel del av att vara utan skor och strumpor även i år. (Om inte annat är det bra för att undvika fotsvamp).

Och i måndags hände en mycket efterlängtad sak för mig, jag hämtade hem en sån jänkebil som jag länge har suktat efter. Denna bil är inte direkt lämplig som handikappfordon. Men det struntar jag i, för den är jäkligt ball. Och jag har en bil till att använda när jag behöver vara praktisk. Nu väntar jag bara att få min nya leksak utrustad med handreglage så att jag kan köra den också. Förhoppningsvis blir detta klart under den kommande helgen.

Detta var en kort sammanfattning av min sommar för den som möjligen är intresserad.

 

En härlig sommar..

Skrivet av  Viggos mamma
..har vi haft i år.
Vi har bara njutit och haft det gott och totalt kopplat bort allt vad sjukvård heter.

Men nu har vi kommit tillbaka till "verkligheten" med besked. Träning, töjning, ståskal, stårulle, ansökningar, ....... just idag känns kraven upp till halsen, men i morgon är en ny dag.

Härligt att att åka till värmen, man behöver ladda batterierna i bland.

Förrästen hände något rätt kul idag. Viggo rammade ned en kvinna som trängde sig i kön idag på sjukhuset (förmodligen såg hon inte hoonom i sin lilla rullstol), han är helt vild ibland i sin rullstol! Toppen tycker jag, även om konsekvenserna kan göra lite ondare med en rullstol, fast det är kul när han gör "vanliga bus" fast på sitt sätt..

Hälsningar
 

Mina minnen

Skrivet av  peter56
När du berättar om att Viggo rammade en kvinna i kön så kommer jag att tänka på mig själv när jag var i tonåren. Om någon försökte sig att tränga sig före så fick den som gjorde det absolut ont i benet.

För som du säger så gör det ont att bli påkörd av en rullstol.
 

Vad "lyxigt" :-)

Skrivet av  Hönan Agda
en sommar utan sjukhus vore skönt! Vi har haft 7 besök bara under sommarlovet...de tycks drälla in i år! Men ändå så känns allt mycket lättare på sommaren, mindre kläder av o på...mindre tvätt och ingen skola -läxor att ta hänsyn till. Verkligheten -vardagen- innebär ju många krav men som jag känner det så var det värdefullt att satsa på träning och hjälpmedel när min dotter var liten, det ger så mycket, nu när hon är större så är kompisar viktigast och tar mest tid! Kan berätta att när min dotter rammade en hel smyckesställning på ett parfymeri -trångt- så fick jag höra att hon var så duktig på att köra sin rulle själv, av expediten...själv skämdes jag!
 

Artiklar från Familjeliv