Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läkarutlåtande saknas,,,,fortfarande.

Skrivet av RMB-mamma
Jag ringde tidigare i sommras om läkarutlåtande för att kunna förlänga färdtjänsten som går ut nu i agusti.Trodde det var nästa år,typskt mig att missa.Det har ännu inte kommit och det finns inga noteringar om att det är på väg.
Ovanpå det vill FK ha ett nytt för vårdbidraget,fast inget ändrats och det tidigare bara är ett år gammalt.Har ALDRIG tidigare haft en VB -beslut som bara gällt ett år.Har jag otur kommer jag att bli utan VB en tid.Varför klumpa allt ihop sig?
Hoppas ni har bättre flyt i datum och läkarutlåtanden än jag har.Blir tokig på mig själv när jag missar datum.
Svar på tråden: Läkarutlåtande saknas,,,,fortfarande.

Visst är det konstigt att

Skrivet av  Hönan Agda
FK och andra hela tiden måste ha nya läkarintyg? Handikappet kan ju förändras till viss del men diagnosen är ju och förblir ryggmärgsbråck...att hålla reda på datum om VB har jag aldrig behövt -försöker hålla lite koll iaf- FK brukar alltid kontakta mig i god tid...tur antar jag! Där emot har jag missat att "ansöka" om ny prövning för assistans en gång, men jag fick efter tel.samtal förlängt så det inte blev något glapp! Hoppas det ordnar sig för er också.
Kan berätta om att när vår dotter gjorde en stor ryggop. så hade vi parkerat på en handikappruta vid entréen till sjukhuset...op gick inte bra och vi tillbringade många vakdygn på intensiven...när jag så kom i från och gick ut så hittade jag tre -dyra- p-böter på framrutan...vårt handikapparkeringstillstånd (oj vad långt) hade gått ut! Men det gick att ordna det också efter tel.samtal och läkarintyg.
 

Artiklar från Familjeliv