Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tokigt...

Skrivet av Hönan Agda
med folks reaktioner! Kan berätta om när vi var på ett stort köpcentra i går och skulle använda oss av handikapp-P, det var bara det att där vi brukar stå var en karl i full färd med att högtryckstvätta kundvagnarna och de andra två hand.k.-P var upptagna...min man som vart på väg dit skulle vända bilen då kundv.tvättaren hojtade till -Här kan du inte stå! -Nej, men det är ju en hand.k.-P svarade maken....-OCH!? var svaret...ja vi behöver ju den till dottern i rullstol...precis då blev en av de två andra platserna ledig till karlens lättnad...han kunde lätt stått fem meter bort och tvättat sina vagnar men "folk" tänker inte på hur "hårt det slår" mot de som har handikapp och jag börjar bli evinnerligt trött på att vara tacksam och snäll...
Svar på tråden: Tokigt...

I vintras

Skrivet av  peter56
I vintras råkade jag ut för att vid den lokala ICA-butiken hade någon klantskalle plogat snön och lagt den just på handikapp-p. Men det straffade sig för dem. Jag valde en annan butik för mina inköp vid detta tillfälle eftersom jag inte kunde ställa ifrån mig min bil.

De vanliga platserna är ju för smala för att jag ska ha plats att lasta ur min rullstol.
 

Skönt att...

Skrivet av  Hönan Agda
du kan tänka så, att det straffade dom ist för dig! Handikapp-p tycker folk kan användas till mycket...för de står ju så ofta lediga och tänker inte på hur besvärligt det blir när man MÅSTE ha en sådan...
 

Artiklar från Familjeliv