Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp en vilsen student

Skrivet av Linnéa - studerande
Hejsan :)

Jag studerar till undersköterska och ska skriva en uppsats, utifrån en situation där jag då redan är en undersköterska som ska tillgodose alla grundläggande behov (fysiska, psykiska, sociala och andliga) för min vårdtagare. Hur jag skulle vilja att vården var, att bortse från den ekonomiska biten etc.

Jag hade tänkt skriva om en liten pojke med ryggmärgsbråck och hur jag då som undersköterska vårdar denna guldklimp.
Men det är lite svårt eftersom jag inte är en undersköterska ännu.. så jag vet inte exakt vilka uppgifter en sådan har etc. Sen är jag inte superinsatt i ämnet, ryggmärgsbråck, men känner en liten som har det.
Sen är det även väldigt intressant, hur dessa små kan övervinna många av deras problem.
Jag vet att den lille killen jag känner, sas det att chansen för honom att kunna gå var mycket liten. Samma var med att kunna tala etc.
Men nu springer, talar han etc som alla andra barn :) "bara" kateten kvar. Men han har ändå, mot läkarnas sagda "chanser" klarats sig alldeles utmärkt.

Det jag skulle behöva hjälp med är lite mer detaljer. Vad som skett på sjukhuset som undersköterskor har gjort och så.

Jag sitter och söker så mycket info jag kan om RMB, men det finns inga direkta detaljer i själva vårdandet.

Skulle bli mycket tacksam för all hjälp ni kan ge mig :)
Svar på tråden: Hjälp en vilsen student

Hm...vet du inte

Skrivet av  Hönan Agda
vad du studerar till?
citat "Men det är lite svårt eftersom jag inte är en undersköterska ännu.. så jag vet inte exakt vilka uppgifter en sådan har etc. "
 

Om

Skrivet av  Linnéa - studerande
jag kunde allt redan, varför studerar jag över huvudet taget?

Menar du på fullaste allvar att man måste veta alla detaljer som en undersköterska gör innan man väljer det yrket?

Jag hör ialla fall inte till något undantag. De flesta i min klass lär sig nya saker inom yrket varje dag.