Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå alla!

Skrivet av bossemor
Jag skrev i somras och berättade om min Bosse med RMB som blev hjärnskadad pga ett shuntstop.(på sidan 2 18/7)
Bosse har blivit mer rörlig och skrattar och är glad, för det mesta. Han kan nu hålla upp sitt huvud ganska långa stunder. Han får upp sin vänsterhand så att han kan äta på den. Han kan äta lite via munnen och får majsvälling med berikning via pegslang på magen. Han "pratar" mycket och får ibland till ett mamma och ett pappa.
Idag var vi på hab-bad för första gången sedan han fick sin hjärnskada i maj. Han har blivit ljudkänsligare så jag trodde att det skulle bli svårt, men Bosse skrattade så att han kiknade. Härligt!
Jag kikar ofta in här för att se hur ni har det ,men jag skriver nu mest på barn med flerhandikapp och knappbarn.
Hoppas att ni har det bra! Kram / Erica
Svar på tråden: Hallå alla!

Tänkte på er

Skrivet av  peter56
Jag tänkte på er häromdagen men var för feg för att fråga hur ni mår.

Jag håller tummarna för er!
 

Fråga på bara...

Skrivet av  bossemor
fegis ;)! Det har varit väldigt jobbigt, så nu känns det som om det bara kan bli bättre! Och bättre är det! Det känns ju bra att Bosse är glad och trivs med livet iallafall! Förut var vi ganska isolerade pga att Bosse kräktes så mycket men i helgen var vi t.o.m ute i skogen och kände på svampar och kottar!
Ha det så gott!
 

Artiklar från Familjeliv