Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kul!

Skrivet av Helena
Nu finns det en sida till vart och ett av mina speciella barn.En för Downs Syndrom och denna för min 3 åriga tjej med Arthrogrypos.
Svar på tråden: Kul!

Hej,

Skrivet av  Jojjjo
Min dotter har oxå artrogrypos. Hon är svag i hela kroppen mest i benen. Föddes med klumpfötter o båda höfter ur led. Opererad masvis av gånger. Har skenor dag o natt. Går stappligt. Elrullstol utomhus längre sträckor. Hur är det med din flicka? Går hon på dagis eller är hon hemma?
 

Hej på dig!

Skrivet av  Helena
Min tjej har båda knäna ur led,de böjde hon framåt när hon föddes, men nu efter massor av gipsningar kan hon böja dem ca 60 resp 80 grader i rätt riktning. Hennes höfter ligger helt i muskelpaketet på båda sidor, trots att de försökte att operera dem när hon var liten.Hon fick även ligga i sträck för att förlänga lårmusklerna som bebi. de fick förlängas ytterligare vid höft op.Hon kan gå ca 30-40 meter som längs ute, har manuella rullisar både inne och ute.Vi ska dock prova ut en el rulle i sommar,SKÖÖÖÖÖNT!!!
Hon är på dagis 15 timmar i veckan(3dagar). i en vanlig grupp där även storebror är inegrerad med assistent.Där fungerar det bra.
 

Till jojjjo och Helena.

Skrivet av  Somers
Jag har en flicka på snart sju år med Amc. vill världigt gärna få kontakt med er andra mammor till barn med amc.

Hoppas på kontakt :)
 

Till Somers...

Skrivet av  Jojjjo
...vi har redan lite kontakt. Inte lätt att hålla reda på vad alla kallar sig här på fN. Jag fick mail från dig häromdagen ang operation. Har svarat dig. Skriv gärna igen. Hoppas allt är väl.
 

Artiklar från Familjeliv