Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om Minicrosser till Maja

Skrivet av peter56
Hej Maja!

Jag tänkte bara berätta att jag idag har fått min Minicrosser. Jag tog en premiärtur på drygt en halvmil i solskenet. Jag känner att jag kommer att få både glädje och nytta av min scooter.

Jag hoppas att din dotter får sin scooter snart. Hon kommer garanterat att gilla den. Min scooter är programerad för 15 km/h som toppfart. Jag vet inte vad ditt landsting har för inställning till toppfarten. Men kanske räcker 10 km/h för ett barn. I alla fall i böran.
Svar på tråden: Om Minicrosser till Maja

Solsken???

Skrivet av  Maja
Här på västkusten så regnar det mest, vi får väl hoppas att det vänder snart, längtar till sommaren!!
Ja, den försvunna scootern lyser fortfarande med sin frånvaro!!
Jo, hennes kommer att vara inställd på den lägre hastigheten, dom visade oss var inställningen var (under den stora huven) så känner vi att det kan gå fortare så kan vi själva justera hastigheten.
Jag får väl slå en signal till hj.centraleb och efterlysa den, hade varit roligt att ha den nu till sommaren!!
Vi hörs igen, när den väl kommit till rätta!!
 

Hoppas att väntan snart är över

Skrivet av  peter56
Jag hoppas verkligen att er väntan snart är över. För Minicrosser är en verklig "höjdare" Igår körde jag på gångvägar där jag aldrig tidigare har varit trots att jag har bott på orten i nitton år. Backar som är omöjliga med manuell rullstol är en barnlek med Minicrosser.

Jag hade förresten en otrolig tur. Fr.o.m den 1 juni 2003 så har Sthlms läns landsting stramat åt reglerna vilka som får en el-scooter. Jag hade enligt de nya reglerna inte fått någon. Detta eftersom jag kan köra egen bil och kan köra en manuell rullstol. Att en manuell rullstol är hopplös på vintern i snö är tydligen ingenting som man tar hänsyn till.

Om jag inte hade hunnit före "målsnöret" den 1 juni så hade jag helt enkelt bara strukits från väntelistan, trots ett års väntan. Ibland ska man ha tur.

Intressant att de visade er var inställningen för hastigheten är. Det har inte min hjälpmedelscentral gjort. Hos min hjälpmedelscentral var det tydligen någon sorts konstig policy att den ska gå i 10 km/h av säkerhetsskäl. Jag fick snacka en del för att få min att gå i den högre hastigheten.

Jag argumenterade med dem att jag är faktiskt en vuxen karl och ingen tonåring. Förhoppningsvis så är jag så pass mogen att jag själv kan lätta på gasen när omständigheterna så kräver. Jag talade även om för dem att jag har haft egen bil i nästan 29 år. Det "köpte" de som argument.

Och du, självklart skiner solen här. Jag bor ju på Ostkusten. *skratt* Här är det så varmt att jag är barfota utomhus i min manuella rulle. Fast idag är det faktiskt kallare än i går. Och jag längtar också efter riktig sommarvärme.

Ha det bra och lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv