Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Nyfiken.....*

Skrivet av Anna m. Mio 16/7
Hur har alla mammor det med magarna och vikten?!
Är det många som har mage kvar?
Och, har alla gått ner de kilon de gick upp under graviditeten?

Har liksom ingen koll på vad som är "normalt".....
Läste någonstans att det kan ta upp mot ett år innan man "får tillbaka" sin kropp!
Men jag tror att min kropp aldrig kommer att bli densamma igen. Och det tycker jag bara är bra!
Trivs mer med min kropp nu än jag gjorde innan jag blev gravid!!

Kram!
Svar på tråden: *Nyfiken.....*

Jag

Skrivet av  Lotta med Vilgot 13/6
gick inte upp så jättemycket under graviditeten (11 kg) och jag har gått ner det nu. Dock har jag en liten degmage kvar och den får jag nog träna bort om den ska försvinna :o( Kroppen blir nog aldrig var den var igen men jag tycker inte heller att det gör något!
 

Jaaa du...

Skrivet av  Lotta m Linus 020717 och Rasmus 001231
Jag gick upp 20 kg denna gången (23 kg förra gången). Linus föddes för 2,5 vecka sedan och nu har jag hälften kvar. Förutom degmagen har jag en enorm häck och lika stora lår *suck* Brösten hade jag däremot kunnat tänka mig att behålla *S* Fast det är nu det svåra börjar. Dels ska man inte banta och ändå vill man komma i sina kläder snarast!

Förra gången tog det nästan ett halvår innan jag var nere på min vanliga vikt igen.
 

Gick upp..

Skrivet av  Ida m.Felicia 020723
..18 kg sammanlagt och har gått ner 11 nu... Felicia blir 2 veckor imorrn... Vill gärna gå ner några extra kilon men man får se... Tänker inte börja storträna utan kan mest tänka mej att gå på promenader... Och ett riktigt godismonster har jag blivit nu när jag ammar, inte bra... =) men men det får ta den tid det tar...
 

Här är det några kilon kvar =)

Skrivet av  Annisen med Emma 2½ & Pontus 22/6
Så där en 7 av totalt 16!
Jag har visst en benägenhet att få såna amningsdepåer trots att jag inte äter mer än normalt...
Det var samma med dottern oxå...sen när hon var ett halvår ung. så sa det pang och allt + lite till rasade av mig.
Det sitter runt höfterna och rumpan...för att inte tala om "degen" på magen...eller "sufflén" som maken säger =)
Nu har jag börjat göra sit-ups varje dag och jag hoppas på ett resultat snart!
 

Estethia tycker hon..

Skrivet av  Estethia med Nathalie 020703
.. blev helt ok efter graviditeten. *glad*
dock kunde låren få bli lite mindre.. men det blir dom förhoppningsvis med tiden.
och äntligen har jag dom perfekta tuttarna!! *fniss*
tyvärr får man väl inte behålla dom så länge.. men jag får väl glädja mig så länge dom finns. *ler*
lite slapp deg-mage har man även fått, men det får man väl jobba bort. ska börja göra lite försiktiga situps nu.

vägde 56 kg innan graviditeten, och vägde som mest 73 kg (17 kg gick jag alltså upp). nu väger jag 62 till mina 167 cm. tydligen helt perfekt enligt BMI. fast jag gillade mina 56 kg. det fanns så mycket mer kläder i min storlek.
nu måste jag dessutom köpa en helt ny garderob.
tyvärr gillade jag tajta kläder, så nu passar ingenting, eftersom jag blivit en storlek större. *suck*
men men.. som tur är så är det ju varmt.. så det räcker att köpa lite kjolar. vissa tröjor funkar ju fortfarande.

kramis!!
 

tja... första barnet

Skrivet av  Maud m Angelica 5/6
då gick jag ner allt plus sju kilo till nästan direkt men när jag slutade amma gick jag upp de där sju kilona igen :(
Andra barnet gick jag ner allt utom två kilo tror jag eftersom det var vad jag vägde vid inskrivningen hos BM med trean (eller hade jag gått upp 2 kilo redan). Nu tror jag att det är ca tre kilo kvar för mig och det mesta verkar sitta på degmagen. Verkar som att det tar längre tid för varje barn, åtminstone för mig..
 

Lite kvar..

Skrivet av  Dina med Alice -99 & Valdemar 21/6
Jag gick upp 12 kg och har gått ner 10, det som är kvar är degmagen:(

Efter jag fått Alice gick jag ner de 12 kg jag gick upp då och sen gick jag ner ytterligare 10 kg, inte så bra precis för jag blev lite väl tunn. Så jag är rätt nöjd om jag inte går ner mer nu, men degmagen får jag väl träna bort med situps eller nåt...
 

Har faktiskt inte vägt mig

Skrivet av  Yllis med Leia
efter förlossningen. Men jag tror att det mesta försvunnit. Gick ju bara upp 9-10 kg. Ska passa på att väga mig imorgon då jag ska på "återträff" med min föräldrautbildnings grupp på mvc.
Ska bli intressant och kul.
Tyvärr så har även jag den kända degmagen.
 

Nu har jag vägt mig.

Skrivet av  Yllis med Leia
Har gått ner allt + 1 1/2 kg till. Det var en glad överraskning. Bara det inte fortsätter i den här takten för jag vill inte gå ner mer än ett par kg till.
 

Lite kvar

Skrivet av  Åsa & Lucas 020608
Gick upp 11,5 kg och har faktiskt inte vägt mig nu på länge, sist jag vägde mig var det 4 kg kvar.
 

Jag är inte nöjd

Skrivet av  Ela med Karl Axel 2/7
gick upp 17 kilo och har 8 kvar att gå ner. Har inga kläder jag kommer i och vill inte köpa nytt i två storlekar större...Ärligt talat är jag besviken, alla sa att man skulle rasa i vikt när man ammar och Karl Axel går upp 450 gr i veckan och jag äter normalt men ack, det händer ingenting!
 

Artiklar från Familjeliv