Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aming - igen...

Skrivet av C
Jag delammar sosnen som är en månad idag. Har gått bra tills senaste dygnet då han har börjat gnälla och släppa bröstet, hacka med huvudet och verka allmänt missnöjd vid bröstet.
Har han redan valt nappflaskan framför bröstet? Ska jag skaffa en pump och pumpa för att öka produktionen? Kan man på nåt sätt ändra hans beteende?

Har två barn sen förut som också delammats. Har inte haft detta problem med dem.
Vill helst inte sluta amma helt.
Svar på tråden: Aming - igen...

Kanske

Skrivet av  Makeba
bör du handmjölka lite grann precis innan du ger honom bröstet så att han får bättre tag? När han nu blivit "bortskämd" med flaskans lätta sug så kan det underlätta om bröstet inte är så spännfyllt precis när han ska ta tag. Dessutom bör du kanske tänka på hur du håller honom vid flaskmatning. Försök att hålla honom så att han ställning blir ungefär densamma som när han ammas. Det är ju dessvärre en något lite obekvämare ställning och det har han kanske upptäckt när han får ligga gosigt högt och ha ögonkontakt när ni flaskmatar?
Det är nog rätt viktigt att få bägge matningssituationerna att likna varandra så mycket som möjligt eftersom han kinkar om skillnaden.
hmmm.... vet inte om detta var till någon hjälp, men det var ett par idéer i a f.
 

såvitt jag vet..

Skrivet av  Estethia m. Nathalie 3/7 - 02
.. bör man undvika att ge nappflaska. bättre då med amningskopp. för det är två helt olika tekniker att suga, och bebisen blir gärna "bortskämd" med flaskan, eftersom den ger mer "utdelning" med mindre ansträngning.
koppen är tydligen att rekomendera, då blir inte bebben förvirrad.

lycka till
kramis!
 

Artiklar från Familjeliv