Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Värkbesvär...

Skrivet av Mikka69 och Theodor 17/7
...har jag.
Jag undrar, visst var det fler med whiplashskador och värk som var gravida och har fått barn?
Och nu undrar jag, hur har det gått för er under graviditeten och hur går det nu..
Anledningen att jag undrar är för att jag mår inge vidare och från början var det tänkt att jag skulle vara hemma själv med guldklimpen fram till i november när han började bli tyngre. Nu är det så att jag har JÄTTEONT och amningen är rätt jobbig..Jag har en amningskudde till hjälp men trots den så har jag ont.
Nåja, slutgnällt.
I övrigt växer sonen och jag tycker att livet är rätt ok.
Svar på tråden: Värkbesvär...

Jodå, här är en till tyvärr

Skrivet av  Eva med Martin 6/7 ( bf23/6)
men jag har fibromyalgi och en lindrig whiplash.

Jag får värk i perioder, lite är det alltid men under "skoven" så blir det mycket mera. Jag har ett nu och det är kämpigt att lyfta och bära framförallt. Jag litar inte riktigt på mina händer, ibland försvinner greppstyrkan så det är lite svårt... Även en 5-kilos bebis kan vara för tung, jag vet. Har köp en smidig bärsele från england, heter Sling-Easy. Hjälper jättemycket och Martin gillar den.

MEN tur i oturen så är min man just nu arbetslös och jag ska försöka vara hemma själv även sen.
Min mamma fixar en gungstol till mig, det funkar istället för att bära som tröst på mitt barn. Och jag ammar liggande rätt ofta.

Under grav var det rättså OK, även om jag var väldigt orörlig på slutet.

Kämpa på. Jag vet hur det kan vara...
 

Skönt..

Skrivet av  Mikka69 och Theodor 17/7
..att man inte är ensam...
Känner precis igen mig i din berättelse.
Var tvungen att åka rullstol i slutet och hur kul var det.
Jag har sjukpension så min man får ta ut föräldrapenningen tänkte jag och så kan han ju jobba när jag känner mig bättre.
Men som sagt jag har också ett sämre skov just nu så han får vara hemma nu...
Vi kanske kan höras mer?
 

visst

Skrivet av  Eva med Martin 6/7 ( bf23/6)
du hittar mig på [email protected]
 

Artiklar från Familjeliv