Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alldeles för mycket godis

Skrivet av Katarina m Isak 15/6
och skräpmat äter jag!! Usch, jag var deppad i helgen, "råkade" väga mig hos mina föräldrar (vi har ingen våg hemma) och såg då (det jag redan anade) att jag inte gått ner någonting sedan strax efter förlossningen.. snyft! Jag gick upp över 20 kg under graviditeten och jag har fortfarande 10 kvar till det jag vägde innan.
Det kom ju inte som någon jättechock precis... jag märker ju själv hur slö jag har blivit. Rör mig för lite och äter alldeles för mycket!
Sååå... vågar inte ge något löfte men jag ska i alla fall försöka ta tag i det här nu! Vill ju gärna komma i alla gamla byxor igen (ett par går men inte alla).
Är det någon mer som känner som jag eller har ni alla gått ner allting igen??
Svar på tråden: Alldeles för mycket godis

Också godisfreak

Skrivet av  Tess m. Max 15/8
äter en påse om dagen, åt inge godis innan. Men jag har ändå lyckats gå ner mina kilo och kan ha alla mina gamla byxor.
Jag promenerar mycke men det är enda motionen. Tror inte du behöver oroa dig för vikten, tror säkert dina kilon försvinner såsmåningom.

kram Tess
 

Gått ner?

Skrivet av  Ango & Simone 020804 (Paulina -00)
Ingen risk!
Gick upp 17 kilo efter första graviditeten och gick inte ner någonting pga att jag drabbades av struma.
Gick upp ytterligare 17 kilo den här graviditeten.
Vägde 98 kg dagarna innan förlossningen (vägde 63 kg när jag blev gravid för 2½ år sedan).
Jag gick ner 9 kg första veckan efter förlossningen, mycket pga att jag hade samlat massor av vätska! Lyckades tappa ytterligare 4 kg veckorna efter förlossningen, men sedan dess har absolut inget hänt (synd att säga att jag kämpat också)! Det känns verkligen inget kul att veta att man har så grymt mycket övervikt som ska bort!
Nåja, på ett eller annat sätt så SKA de bort!

Kramisar
 

Jag är likadan!

Skrivet av  Åsa med Gabriel 23/6
Nu när jag är hemma så kan jag inte låta bli att köpa godis så fort jag går till affären, vilket är ganska ofta. Och sen gömmer jag det så att inte min man ska se hur mycket jag vräker i mig... Dessutom blir det åtskilligt mycket glass och kakor. Så att komma i de vanliga byxorna kan man bara glömma! Men jag måste försöka ta mig i kragen nu och göra något åt det här.
 

Nädu, här sitter

Skrivet av  Gellan med Erik 020804
en fetknopp till. Gick upp 25 kg under graviditeten och har gått ner 15. Så precis som du har jag tio klädsamma kilon kvar att banta bort. Inte så roligt nu när allting smakar så gott...
 

Vad glad jag blir!

Skrivet av  Anette m Lovisa f 26/6 fd bf 9/8
Det är alltså inte bara jag!!!
10 kg för mycket och de sitter som berg. Nu har jag slutat med godis och kakor sedan 2 veckor och försöker äta vettigare (ffa bara en portion/måltid, inte tre).
Promenerat dagligen har jag gjort sedan hon föddes.
Efter 2 trista veckor helt utan godsaker har jag gått ner knappt 1 kg. Med den takten når jag väl min normalvikt kring julen 2005. *suck*
 

Skönt att höra!

Skrivet av  Katarina m Isak 15/6
Att man inte är ensam alltså. Jag har för mig att det var lättare för mig att gå ned efter de andra barnen... men jag vet inte, man glömmer så snabbt :o)

Jag ska verkligen försöka nu... sluta äta så mycket onyttigt och röra på mig lite... Har funderat på Mammagympan på Friskis & Svettis (blev lite svettig bara av att fundera *ler*). Det dystra är att jag har fått såna här "ryck" förut, dvs kastat chipspåsar och annat och gjort upp träningsschema, och sen slutar det alltid likadant :o)
 

nästan....+fråga....

Skrivet av  ulrika m hampus 24/7
alla kilon har faktiskt försvunnit, "bara" 2 kilo kvar till utgångsvikten.... men däremot ser jag fortfarande megagravid ut , magen är fortfarande stor och jag vet inte hur jag ska bli plattare..... har svårt att göra sit ups pga ledvärk... har någon en bra idé???
 

Gooooooodis!!!!

Skrivet av  Vibbsan med Emelie 17/8
har blivit helt godis fixerad senaste tiden och går och kollar i skåpen om det inte har trollats dit något mumsigt sedan jag tittade fem minuter tidigare... Har några kilo kvar men det kommer nog bli fler med tanke på mitt nuvarande godisbehov (det går bra med nachochips och salsa sås också -mums!).
 

Ett till godisfreak

Skrivet av  Robins mamma 14/8
Jag gick ner 10kg efter förlossningen och på de två senaste månaderna har jag gått upp två kg.
Träffade min BM för en vecka sen och lovade att gå ner minst 6 kg tills mitten av januari då jag ska träffa hene igen för en efterkontroll.
Funderar på att gå med i Viktväkarna.
 

Artiklar från Familjeliv