Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Andningsproblem!

Skrivet av Madde m Saga 10/7,Hampus-00.Adam-92
Har skrivit här inne förut om min lilltjej Saga som har varit förkyld och febrig i flera veckor. Sista veckan har hon även fått hosta och i fredags åkte jag till akuten med henne för att hon hade så svårt att andas. Där fick hon inhalera ngt luftrörsvidgande och så tog de lite prover på henne.

Eftersom hon inte reagerade direkt på medicinen fick vi ligga inne för obs. över natten. Efter ett tag blev hon i alla fall bättre och lät inte lika "stånkig" när hon andades så vi blev utskrivna igår.

Nu ikväll tycker jag att hon börjar låta lite värre igen och så håller febern på att stiga lite. Så nu sitter jag med lilla smulan i famnen och vet inte riktigt hur jag ska göra. Känns inte kul att gå och lägga sig sen om hon är så här för då törs man ju inte sova... ja,ja får väl se hur jag gör, kanske blir det ett till besök på akuten.

Svar på tråden: Andningsproblem!

ring barn!

Skrivet av  Annika med Robin 30/5 & Michelle-00
Det är ju RS- virus tider och om hon fått det kan hon få det väldigt jobbigt, så ring och prata med dem i alla fall, hoppas hon kryar på sig
 

Hörde just att det _inte_ var..

Skrivet av  Pilla med Alexander 17/7-02, -00, -96
.. typiska RS tider, det är först på vintern/våren. Ville bara skriva det så ingen blir orolig i onödan. Men häller med Annika och resten, ring och prata med "experterna". Hoppas hin blir bättre snart, lilla tjejen!
 

vad bvc sagt till mig så

Skrivet av  ulrika m hampus 24/7
är det RS tider oktober-mars.....

men hoppas att lilla saga snart blir bra igen...det är så synd om de små när de är sjuka ....

kramiz
 

precis

Skrivet av  Annika med Robin 30/5 & Michelle-00
oktober-mars är RS- tider, fast viruset finns inte överallt samtidigt.
 

stackars liten

Skrivet av  Maud m Angelica 5/6 & 2 till
som Annika sa, ring barn om du är orolig! Du behöver ingen remiss dit när hon är under ett år. Hoppas det blir bättre!
 

Artiklar från Familjeliv