Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Andningsnoja!?

Skrivet av Anonym idag
Är det någon mer som ständigt och jämt måste kolla andningen på era små när de sover?? Jag är helt hopplös. Inte så att jag inte kan sova själv eller tittar hela tiden, men då och då i alla fall. Och så kan jag tänka.. "tänk om han slutar andas precis nu när jag.. ex tittar på tv.., då kommer jag alltid ångra mig att jag inte gick och tittade till honom?" och så upp ur tv-soffan ....
Är det någon mer som håller på så här?!
Svar på tråden: Andningsnoja!?

inte jätteofta men..

Skrivet av  Estethia m. Nathalie 3/7 - 02
..kollar andningen flera gånger om dygnet.
jag tror nog de flesta håller koll på det mer eller mindre.
det är bara naturlig mamma-oro.

kramis!
 

Japp, alltid!

Skrivet av  Ela med Karl Axel 2/7besök från sommarbarn
När KA sover middag går det nog aldrig mer än 10 min innan jag kollar. På kvällen när jag själv ska sova är jag hopplös, andningen hörs ju knappt när de sover djupt, jag kollar massor av ggr innan jag kan somna (och då kan man ju inte ha koll när man sover...)
Jättewjobbigt, är det, men har lovat mig själv att coola ner mig när han passerar 4-mån, då risken för PSD sjunker.

oroskram
 

inte på besök....*imt*

Skrivet av  Ela med Karl Axel 2/7
q
 

japp..

Skrivet av  Tessan med Tindra 020629
jag gör det, har gjort det på mina syskon oxå (7 och 10 år) när jag varit barnvakt. Varje gång Tindra sover så kollar jag så hon andas, nätterna går bättre nu än i början, då sover vi, men på dagarna kollar jag ständigt.
 

Jadå!

Skrivet av  Anette m Lovisa f 26/6
Precis så håller jag också på. Det har jag gjort med de större barnen också. Det lugnar ner sig efter hand som de växer till sig, men fortfarande kollar jag ibland även de stora barnen (11 och 4 år) när de sover.
 

Inte lika ofta..

Skrivet av  Jennifer m Amanda o Oscar
nu med mitt andra barn som jag gjorde medmitt första som idag är 2,5 år. Då var jag framme hela tiden och kollade andningen. Kunde inte ha henne sovandes i sin egen säng utan ville ha henne hos mig så jag kunde höra henne. Vilket jag ångrar idag då hon sover hos oss fortfarande.

Kram
 

Ja,då...

Skrivet av  mallsing med Elsa 981001 och Filippa 020730
Framför allt med vårt första barn Elsa då kunde jag inte låta bli att titta om hon andades hela tiden. Jag vet inte om det är ditt första barn men jag tror att det har med det att göra. Denna gången är jag mycket mer avslappnad. Filippa sover på övervåningen och när hon har somnat går jag inte och kollar en ända gång man är liksom inte på helspänn nu som första gången ialla fall är det så för mig...
 

ja, hjälp...

Skrivet av  Pilla med Alexander 17/7-02, Sebastian -00, Simon -96
.. vad jag kan få för mig. Speciellt då jag nästan håller på att somna. Då bara måste jag gå upp och snufsa i Alexanders huvud så jag hör honom snusa! :O) Jag kan även få för mig att han måste sova mellan oss i sängen så jag kan höra honom andas. Men då blir jag orolig att min man skall mangla honom i sömnen! *S* Eller att syskonen skall komma uppramlandes över honom. Ja, ibland är det bra knepigt att ha småbarn! ;O)
 

ja, i bland

Skrivet av  Vibbsan med Emelie 17/8
får jag för mig att hon ligger alldeles för stilla och det ser ut som hon inte andas. Då brukar jag sätta mig intill henne och kolla så att bröstkorgen verkligen rör sig...
 

Jadå

Skrivet av  Hanna m. Ludvig 0011 & Elsa 0207
Jag håller allt koll på Elsa även om jag inte kollar alls lika mycket som jag kollade Ludvig.
Har ofta undrat om jag är ensam om det eftersom det är så sällan man hör om andras oro men nu ser jag ju att det finns fler.
 

Jajamän! *imt*

Skrivet av  Sassi m Malin 9/7
........
 

Artiklar från Familjeliv