Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående sjuk o bröstmjölk

Skrivet av Mooby med Melvin 29/7
I början på förra veckan hade jag akut ryggskott o i slutet blev Melvin jättesjuk o fick feber o är snorig o är fortfarande. I och med detta åt han mindre för han vill mest sova, jag fick lura i honom för han behöver ju näringen o vätskan. Brösten spände märkte jag för han ville ju inte ha lika mycket o jag fick flera gånger pumpa ur så jag inte skulle få stockning. Nu har även jag blivit sjuk, har feber o är genomförkyld. Nu tycker jag brösten är mycket slappare o inte alls lika fyllda o välspända som innan, lite taxöronsymptom efter han ammat :). Vet ju att produktionen kan påverkas om man är sjuk o stressad o trött, men har aldrig märkt något någon gång innan. Någon annan som haft eller har upplevt samma? Ska i alla fall tvinga mig själv till total vila tills jag blir bättre o dricka mycket. Nu måste jag gå o lägga mig igen, ajöss!!!
Svar på tråden: Angående sjuk o bröstmjölk

mooby..

Skrivet av  Mallsing med Elsa-98 och Elvira 020730
Med Elsa åkte jag på en kraftig mjölkstockning och fick feber 40 grader i 6 dagar. Hög långvarig feber kan göra att mjölken sinar. Så var det för mig så jag drack 3-4 liter vatten om dagen, fänkålsthe och intensiv ammade så kom mjölken tillbaks i full styrka. Nu tror jag inte att det blir så illa för dig men gör som du sa vila och drick, drick, drick...
Krya på dig Kram
 

Artiklar från Familjeliv