Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Avvänjning av nattmål

Skrivet av Lotta med Vilgot 13/6
Vilgot är fem månader nu och äter fortfarande 3 gånger varje natt. Jag börjar tycka att det är jobbigt att aldrig få sova mer än 3-4 timmar i sträck innan han vaknar och vill äta, så vi tänkte försöka vänja av honom vid att äta åtminstone ett av nattmålen.

Undrar nu om någon här har vänjt av sitt barn och i så fall hur ni gick till väga. Tar tacksamt emot alla tips!
Svar på tråden: Avvänjning av nattmål

Vi lyckades!!

Skrivet av  Annika med Robin30/5 o Michelle-00
Så skönt att inte ha en natt ätande bebis längre.

Vår kille somnade nämligen vid ca 18-19 och ville sen äta vid 24 och 04.

Nu somnar han vid ca 18,30 jag väcker honom och ger mat vid antingen 21 eller 23 och då sover han minst till 6.

Han äter nu välling på kvällen och blir väl mättare på det än vad han blev på min mjölk.
 

Läste Anna Wahlgren...

Skrivet av  Jo med Tor 29/6
Hon ger en del ide´er som kändes sunda...även om vi inte tänker följa dem slaviskt.

Klockan 1 i natt bröt jag ihop och sa till Hasse nu får du ta honom.....då hade han ätit tre gånger sedan 10.30.
Jag lade mig på soffan och Hasse la sig i sängen och sjöng vaggvisor.
Denna rackarns unge somnade och sov utan att vakna till 9.00 i morse!!!
Ja jag fick sova och vi konstaterade att Tor har snuttar på mamma i onödan 4- 6 gånger per natt den senaste tiden!!!
I natt skall vi göra likadant.......Hoppas hoppas det funkar.
Sedan nästa vecka skall Tor över i egna sängen.
 

Hu din stackare

Skrivet av  Mooby med Melvin 29/7
Lova o berätta hur det går fortsättningsvis. Det kanske var "tuttlukten" som väckte honom hela tiden. Hoppas det funkar lika bra i natt o att det inte bara var en engångsföreteélse *hur sjutton stavar man det*.
 

...här är länk

Skrivet av  Jo med Tor 29/6
http://surf.to/annawahlgren

skall väl också säga att vi ger gröt på kvällen
och puré till lunch
 

Artiklar från Familjeliv