Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang debatten om mor-farmödrar

Skrivet av anonym jag med.
Jag har det nog tvärtom!
Med första barnet så kände jag precis som ni, men nu i och med andra barnets födelse så ser hon knappt åt den lille!
"Ja, men den stora blir ju sÅ svartsjuk", hon vill inte ens hålle i lillbebisen.
Det gör mig oerhört ledsen..........
Svar på tråden: Ang debatten om mor-farmödrar

Trist, men

Skrivet av  en till anonym
här är det så att svärmor ger _all_ uppmärksamhet åt minsta barnbarnet, de större barnen ser hon inte längre. Inte lätt att förklara för 5-åringen som fått all uppmärksamhet fram till i somras!
Men snart går det över, det ska komma en liten kusin i början av nästa år, då är vår minsting glömd...
 

min mamma

Skrivet av  ulrika m hampus 24/7
kan detta jättebra.... så har hon 9 barnbarn oxå så hon har lärt sig... hon bryr sig mest om storasyskonen när de är med, men pratar mycket med hampus oxå.

Sen har hon ärligt sagt att hon tycker det är roligt när jag kommer själv med hampus så hon helt kan ägna sig åt honom...

våra små bebisar "kräver" inte så mycket uppmärksamhet av mor & farföräldrar ännu, därför tycker jag att det är helt okey att storasyskonen får gå före... så länge bebisen får vara med i gemenskapen spelar det ingen roll... te x om hampus får sitta i mitt knä eller mormors knä bryr han sig inte om så länge han får vara med och se vad som händer...
 

det jobbigaste...

Skrivet av  Jösse med Sebastian 28/8
..tycker jag är att svärföräldrarna inte respekterar min sons rytmer... tex mitt på dagen så vill han sova en stund för att inte bli allt för kinkig under eftermiddagen, men så fort vi träffar dom och om Sebastian sover så ska de väcka honom, idag senast.
Trots att jag bad dem att låta honom sova klart, han sover ungefär en halvtimma och vi skulle vara där längre, men de kunde inte låta bli utan var där och pillade på honom så att han vaknade. *irriterad* vem får ta det när han blir övertrött på eftermiddan då? Jo jag, när de har gått... *suckar*
Var bara tvingad att fortsätta med det här med svärföräldrar...
 

Artiklar från Familjeliv