Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amning...

Skrivet av Sassi m Malin 9/7-02
Hur många av er är det som fortfarande helammar sina barn? Jag ger Malin smakportioner på gröt på morgonen och smakportioner puré på lunchen, annars är det bröstmjölk som gäller. Hur gör ni? Nyfiken...
Svar på tråden: Amning...

helammar här

Skrivet av  Mooby med Melvin 29/7
Smakis pure vid lunch o smakis gröt på em. Ammar i anslutning till dessa mål oxå o för övrigt varannan till var fjärde timme dygnet runt.
 

så här..

Skrivet av  **Mia m Iza 1/6 -02**
gör vi ett normalt dygn, när Iza är frisk och inte gormar med sömnen
ca-tider det
kl 6-7 ammar-somnar om
kl 10 ammar
kl13-14 ammarev lite banan
kl 17 4-5msk pure\'+1 msk dessert(ev amning)sen ammas hon ca 2 ggr på kvällen och får lite välling, 120 ml vid 22-tiden, somnar
ibland ammar hon en skvätt vid ett-tiden

hon är 7 mån nu, ska byta ut ett förmiddagsmål mot gröt, men än klarar hon sig på bröstmjölk på dagen
 

I princip...

Skrivet av  Anna-Carin med Emma & Pontus
Vi ger ca 3/4 dl rotfruktspuré till lunch och ca 1dl gröt med fruktpuré till kvällen.
I övrigt så ammar jag hela tiden ca var 3:e timme på dagen och en eller flera ggr på natten.

Vi har tagit det väldigt lungt med maten och han är jätteduktig med att äta det han får!

Nu står en gryta på spisen som innehåller lite kyckling som vi ska börja testa!
 

Nästan ingenting!

Skrivet av  Annette
Min dotter äter mat och gröt alla sina mål. Blir endast ammad vid kl.7 och ibland 1ggr/dagen. Hon vägrar att bli ammad nu. Hon är 7½mån.
 

Ingen amning här

Skrivet av  Annika med Robin 30/5 o Michelle-00
Robin är 7 månader och de första 3 månaderna eller nåt räckte det med bara min mjölk sen behövdes tillägg, och när han fick sin första smakis tog det 1 vecka eller 2 tills han åt halva portioner.

Nu äter han stora portioner gröt och mat + välling
 

Nästan helamning

Skrivet av  Marlene & Oscar 17/7
ger lite gröt på morgonen.
 

Helammar....

Skrivet av  Emy m. Sebastian 26/8
förutom innan nattning då jag ger 2 dl tillägg och ger en liten tesked smakis vid middagstid.
 

Helammar...

Skrivet av  Myran med Tilde 17/8
....och på lunch en liten smakis. Vilket verkar vara ett efterlängtat inslag på dagen.
 

Helammar...

Skrivet av  Anna med Gustav 28/5
gör jag men jag vill sluta. Gustav däremot är inte lika förtjust över det. Gröt är den enda "vanliga" mat han äter och gillar. Ger jag honom barnmat så ryser han i hela kroppen.

Testar nu med ett nytt recept och det går sådär. (lever på hoppet). Det måste gå. Han kan ju inte leva på gröt heller.
 

Karl Axel

Skrivet av  Ela med KA 2/7
äter gröt kl 18 och smakis av barnmat på e.m. (men inte varje dag). Idag började vi med vällingsmakis för första gången. Resten av dan/natten ammas han ca var tredje timme. Välling tänkte jag börja ge innan sängdags eftersom jag upplever att brösten hänger som taxöron då ;O), så förhoppningen är att han ska sovca bättre (det hoppades jag när vi började med gröten oxå, men icke...)
 

bara på natten och...

Skrivet av  Catherine med David 020629
morgonen. David får välling på förmiddagen, en femmånadersburk plus fruktpuré till lunch, gröt eller välling på eftermiddagen och sen välling till natten. Hade hoppats att han skulle sluta äta på natten i och med att vi började med välling, men tji fick jag. Han äter fortfarande två gånger på natten =(
 

Helammar

Skrivet av  Annika med Rebecka 020820
men ger en msk smakis varje dag
 

Helammar

Skrivet av  Robins mamma 14/8-02
och kommer att göra så ett bra tag till.
Liten får en halv smakportion gröt runt lunch innan han får tutte och sover lunch.
 

helammar

Skrivet av  Helen med Elsa 020719 och Matilda 000602
men försöker ge lite gröt varje kväll.
 

Helammar

Skrivet av  Elin med Lova 020806 och Dennis 000611
Försöker ge ersättning ibland för att hon ska börja kunna ta flaskan. Men det är inte så poppis hos Lova:) 10-15 ml kanske hon får i sig...
Fast när mormor var barnvakt så fick hon i sig en hel deciliter. *kors i taket*
Hon har nyligen börjat visa intresse för vad vi andra äter så vi har börjat med smakisar samtidigt som vi andra äter middag.
 

Lisa svarar

Skrivet av  Lisa med Eia 020623
På dagen ammar Eia typ två-tre gånger. Hon får gröt till frukost, barnmat till lunch, frukt och gröt till kvällen.
Fast Eia vill ha bröstet en gång i timmen på natten. Hon blir jättearg om jag bara ger henne nappen eller vatten. Vad göra?
 

Helammar

Skrivet av  ma.mia m. MiaNathalie 26/8
Har precis börjat ge några skedar med banan och banangröt. Hon suger i sig det och verkar nöjd.
 

Amning o samkisar...

Skrivet av  Marie m. Maja 7/8-02 o Linus 25/11-00
Hej Sara!
Maja helammar, men har de senaste dagarna fått gröt på kvällarna. Efter mitt gallstensanfall så har hon krånglat lite, vaknat på nätterna osv. Så nu får hon ca 1/2 dl gröt på kvällarna o lite andra smakisar på dagarna. Annars är det amning som gäller. Tyvär har hon blivit lite förstoppad, har inte bajsat på 6 dagar...
Marie m. Linus o Maja
 

Jag ammar

Skrivet av  Tina m Jacob -99 & Oliver 020616
ganska lite under dan då han får mat istället, men desto mer på nätterna. Blir ca varannan timme.
 

Artiklar från Familjeliv