Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

- 30 gram & + 3 cm

Skrivet av Maud m Angelica 5/6 & 2 till
på en månad. Nu (7 mån) väger Angelica 7540 och är 69 cm lång. Hon har trillat ner från tjocka strecket på viktkurvan nu men håller sig kvar där på längden. Det kan vara så att de stannar upp lite i vikt vid 6-9 månader då det är så mycket annat som händer, de rör sig mer och så sa min "BVC-tant". Fast hon ska ju inte trilla ner något mer så vi får väl se nästa månad igen, då är det dax för BOEL-test också. Hur håller era små sina kurvor??
Svar på tråden: - 30 gram & + 3 cm

uppåt går det här

Skrivet av  Annika med Robin 30/5 o Michelle-00
han började ju en bit under det understa streckade linjen, men är nu nästan uppe på medellinjen så för oss går det bra! Vet också att barnen kan "stanna av", det gjorde dottern vid ca 9 månader då låg hon på strecket över medel men droppade sakta till strecket under medel och där har hon legat kvar.
 

Ca 100 g upp på 3 veckor...

Skrivet av  Jenny m. Alfrida 22/6 & 2 till
...dvs håller på att ramla ner mot medelkurvan avseende vikten. Håller sig dock också kvar avseende längden. Eftersom hon mer eller mindre totalvägrar mat kommer hon antagligen att rasa ännu mer. Att amma var tredje timme dygnet runt verkar inte räcka längre men hon är glad och pigg så jag oroar mig inte - ännu.
 

Artiklar från Familjeliv