Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vänt på vagnen?

Skrivet av Beth med Sam 3/7
Hej!
Jag undrar hur många av er har vänt på sittdelen i era vagnar? Sam är inte alls förtjust i att åka vagn just nu och vi undrar om det är för att han är trött på att titta på oss? :) Ni som har vänt, hur har det gått? Gillar era barn det?
Kram!
Beth
Svar på tråden: Vänt på vagnen?

vände vid 7 månader

Skrivet av  Filippa & Novalie 1/8-02+ v31 (bf 9/7)
hade kanske tänkt mig vid 9 mån, men märkte att Novalie mer o mer hängde utanför vagnen och tittade framåt, så jag vände den framåt när hon var ca 7 mån, och hon tycker om det jättemycket. tittar nyfiket på allt och hänger inte längre ut från vagnen.
mvh
 

Vi har svängbart...

Skrivet av  :: Mia & Tessan 1/7 ::
...handtag så vi vänder hela tiden :-) fram & tillbaka efter väder, vind & humör. Ibland vill hon helst titta framåt, när hon är lite trött & grinig är det skönt att titta på mamma...

Har svängbart handtag både på vår vanliga sittvagn & extravagnen vi brukar ha på resor & shoppingturer, det är suveränt...
 

Samma här!

Skrivet av  Åsa med Gabriel 23/6
Helt perfekt så inte lilleman får solen i ögonen när man är ute och promenixar.
 

har inte vänt på vagnen

Skrivet av  Elizabeth(Sebaztian,Filippa & lillebror v.34)
och det går superbra ändå.
Visst vill hon titta framåt men jag vill ha hon mot mig ett tag till.
 

Vi vände vid 9 mån *imt*

Skrivet av  Johanna med Tor 29/6

 

Har bara framåtvänt

Skrivet av  HannaH med Fanny-98, Greta-00 och George 12/8-02
så han har tittat framåt sedan start men det har gått bra.
 

Hej Beth

Skrivet av  Ela med KA
Vi har inte vänt på vagnen och tänker inte göra det än heller av den anledningen att jag vill att han ska se mamma och jag ska se honom samt att jag gillar att busa & prata med honom under promenaden. Men å andra sidan så gillar ju KA att åka vagn, han hänger lite över kanten och håller i hundkopplet ;O).
Men varför inte prova och se om Sam gillar framåt bättre?
Kram
 

Tack så mycket för era svar!

Skrivet av  Beth med Sam 3/7
Ska fundera på att vända på den och se hur det går...
Kram!
Beth
 

Oj!

Skrivet av  Kerstin & Elfrida 020819 & Amandus-00
Vi har just börjat fundera på att byta från liggdel till sittdel...! Så det kommer att dröja länge än innan vår lillfis får åka framåt skulle jag tro! Vi vände ganska sent för storebrors del, kanske runt 1½ år (minns inte) men oj, vad tråkigt det blev. Man har ju ingen chans attt umgås med sitt barn när man är ute :-(
 

Håller faktiskt med,

Skrivet av  Tanja med Paulina 24/7
jag vill ju SE min trollunge! Vi har sv\'ängbart handtag så någon gång ibland har hon fått åka framåtvänd, efter ett tag började hon gnälla och ville se mamma igen :-))
 

Provade idag

Skrivet av  Beth med Sam 3/7
och Sam verkade gilla det. Han gnällde lite i början men somnade, och det var ett bra tag sen som han somnade i vagnen, så det var skönt. Det kändes lite tråkigt att inte kunna se honom och jag önskade att vi hade skaffat en vagn med en sån där plastfönster så att jag kunde se när han sov också men vi ska nog fortsätta med den vänd framåt ett tag...
Kram!
Beth
 

Det funkade inte alls....

Skrivet av  Ida m. Axel001111 & Kalle020812
...när Axel var i den här åldern och vagnvägrade (att byta riktning alltså). Snarare tvärtom - han ville inte åka vagn alls utan bäras och att då komma längre bort från mamma och inte se henne, det var ju ingen hit! Så i ett par månader bar jag honom mestadels, på armen eller på ryggen i bärmes.

Tungt och besvärligt men den perioden gick över och sen åkte han gärna vagn igen (och han sitter fortfarande vänd mot mig vid 2.5 års ålder de gånger han åker vagn - han verkar helt klart föredra det så att vi kan prata).. Kalle har inte börjat protestera mot vagnen än men det kanske kommer?
 

Artiklar från Familjeliv