Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

August "attackerar" andra

Skrivet av Catrin & August + BF 12/11
genom att sträcka ut händerna mot andra barns ansikten - gärna över näsa / mun. Han klämmer inte till, men många barn blir rädda. På dagis säger de att "vi har koll på hopnom och det växer bort" men jag känner mig ändå orolig.

I övrigt är han jättegullig mot andra barn och så fort det är lite större barn han går på¨är det inga som helst problem: de kan ofta ta det på ett bra sätt. Han skrattar gott när den han "attackerat" puttar bort honom och springer snabbt fram igen. Och som sagt: med större barn går det bra, men mindre barn blir rädda.

Jag tycker att det här är superjobbigt och är oroad. VAd är det som gör att han vill hålla på så här? Hur snabbt kan det "växa bort"? Vad kan jag göra för att han ska sluta med dessa olater? Jag kan ju säga att ett NEJ inte hjälper.
Svar på tråden: August "attackerar" andra

Rebecka slåss...

Skrivet av  Annika med Rebecka & bebbe v.30 (bf 1/1)
Har tagit upp det här förut...Becka slåss när hon inte vet hur hon ska bete sig riktigt.
Nu har hon lärt sig att man klappar fint & gör det oftast om hon inte blir för exalterad.
Vad jag förstår finns det inte mkt man kan göra alls...tyvärr.
Pratade med psykologen på BVC om detta då det kändes jobbigt att lillan slår sina kompisar...men hon sa att det är så hon uttrycker sig då och det enda man kan göra är att ihärdigt ta tag i armen & säga nej...till slut förstår dom.
 

Artiklar från Familjeliv