Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min solstråle...

Skrivet av Trillian m Casper o Saga o någon i magen
... är pussgrabben på dagis. Alla tigger pussar av honom och så springer han genom hela rummet och smackar och levererar en puss på kinden till den som vill ha :-)

När vi kommer till dagis letar han alltid efter jämnåriga tjejkompisen Johanna (och hon efter honom) så att de kan hitta på bus ihop.
Leker era barn ihop med andra? Jag minns inte att Saga gjorde det så tidigt, de barnen i hennes ålder lekte mer brevid varandra, inte aktivt med varandra... men jag kanske minns fel (jag tycker ju bara att Casper är en liten plutt eftersom storasyrran är så mycket större ;-)

Casper pratar inte så tydligt, men han har nog ett halvstort ordförråd iaf. En annan tjej i hans ålder på dagis pratar helt rent och jag blir lika chockad varje gång hon säger "hej Caspers mamma ska du hämta casper" :-)

Svar på tråden: Min solstråle...

Så sött:-)

Skrivet av  Dina m Alice & Valdemar
De är ju för söta...

Jag tycker också att Valdemar leker mer tillsammans med andra än vad Alice gjorde i den åldern. Delvis beror det nog på personligheten i mina barns fall, eftersom lillebror är mer social än sin syster. Sen tror jag att småsyskonen får ganska mycket social träning med storasyskonen. Alice och Valdemar har lekt tillsammans sen han var mycket liten, nuförtiden leker de rena rollekar, och han förstår turtagning när man spelar spel. Jag tycker det är så festligt att se att han är så "med" i leken!

Han pratar inte heller så tydligt, men har ändå ett väldigt tydligt sätt att kommunicera.

Det finns en pojke på dagis som Valdemar verkligen gillar. De springer varandra till mötes och kramas på morgnarna när vi kommer;-) Ser så sött ut.
 

:)

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Vad gulligt!!

Rebecka har en bästis; Linnea, och de kramas alltid när de ses & leker tillsammans.
I övrigt har Rebecka några utvalda som hon leker med, men de flesta leker hon bara brevid.
 

Artiklar från Familjeliv