Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min plutt fick sin MPR-spruta i torsdags

Skrivet av ulrika m hampus 020724
och han var inte glad! Så mörka blickar som sköterskan och läkaren fick har jag nog aldrig sett :)

Men han växer som han ska, nu är han uppe i ca 12,7 kg och är 81 cm lång.
Vad stora är era småttingar?

Allting var bara bra, och det är så skönt att få veta av en "expert".

Kram till alla
Svar på tråden: Min plutt fick sin MPR-spruta i torsdags

Mörka blickar fick

Skrivet av  Ango & Simone 020804 (Paulina -00)
vår sköterska av Simone också när vi tog MPR-sprutan. Sköterskan sade att så mörka blickar hade hon aldrig fått av en så liten sak tidigare *s*!

Simone var 84 cm lång och vägde 11890 g på 18-månaderskollen i februari.

Kramisar
 

Kalleman...

Skrivet av  Ida m. Axel001111 & Kalle020812
...var 85 cm och vägde 12 kg, precis på grammet. Han är långsmal enligt kurvorna, lustigt eftersom han ser så knubbig ut! Men han har nog en väldigt tunn benstomme.

Han gillade inte heller sprutan utan gallskrek. Fast det gjorde han iofs redan under vägningen och mätningen. Han tyckte att hela besöket var jätteotrevligt, först väntrummet där en massa andra otäcka barn lekte med alla leksakerna som Kalle ville ha (han ville ha alla sakerna, samtidigt, och blev jättestressad av att han inte kunde hålla i alla sakerna och försvara dem mot de andra barnen) och sen var ju inte läkarbesöket vidare kul heller...

Men, det gick ju bra iaf och nu är han lite småkrasslig efter sprutan, hoppas att det inte blir så farligt. Ha det bra och kram på er med! :-)
 

Oj då :)

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104

då var han arg alltså!

Rebecka vägde 14430g & var 90,5 cm lång, dagen innan sin 1½-årsdag.
 

Blev ingen spruta!

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
När Tintin skulle få sitt vaccin visade det sig att han hade öroninflammation vilket hans ömma föräldrar inte märkt... Blev penicillinkur istället.

Men vi fick väga och mäta ialla fall, han vägde 11480 gram och är 83 cm lång.
 

Tea sa - Oj!

Skrivet av  Elena med Tea 25/7-02
Tea hade inte tid att ha ont, hon sa bara -Oj!
Hon vägde 13 945 gram och var 88 1/2 cm lång när hon var 19 månader :-)
 

Artiklar från Familjeliv