Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur sover era?

Skrivet av Anna snart med två
Jag hämtar lillan på dagis kl 13.00 och lägger henne ung. 13.45. Och sen sover hon, och sover, och ja sover lite till, tills klockan är minst 16.00, idag blir det 16.30. Antagligen får jag stöka runt lite och mjukväcka.

Är det normalt att sova så mycket vid 1 år och 9 månader? Hon sover 11 timmar på natten, från 20.00 till 07.00.
Svar på tråden: Hur sover era?

Jodå, det är normalt!

Skrivet av  Ango & Simone 020804
Alla barn (liksom vuxna) har olika sömnbehov. Min stora tjej har ett mycket större sömnbehov än min lilla tjej.
Simone sover från 19-tiden till 7 ungefär. På dagarna sover hon på dagis från ca: 12:30 till 13:30 (hon kan somna tidigare och vakna senare ibland).
Min stora tjej (3 år) somnar ofta vid 18-tiden och sover fram till kl 7. Nu sover hon inte på dagarna mer än på helgerna, men då kan hon sova 2-3 timmar på dagen (somnar senare på kvällen då).

Kramisar
 

Ja

Skrivet av  Annika m. Robin 22 mån & Michelle Maj-00
alla barn sover olika mycket, men Robin sover på dagis och kan då sova från cakl 12-15 eller längre.
Tror det beror på att han nästan aldrig är still.
Sen på natten så sover han ca 10-11h
 

Samma här

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Rebecka sover lika mkt, ibland mer ibland mindre, som din lilla.
Hon sover 11-12 timmar per natt också.
 

Jag har en

Skrivet av  På besök
som sover 3 timmar ibland på helgerna, men oftast (även på dagis) sover hon c.a. 2 timmar, och hon är snart 3 år.
 

fy så härligt

Skrivet av  Angie med Emilia-02
det låter ju härligt. Emilia sover sällan på dagen längre och på nätterna osver hon i snitt 10-11timmar!

tycker det är för lite har hört flera barn i samma ålder som sover mer som din lilla!
 

Artiklar från Familjeliv