Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sömnproblem... *långt*

Skrivet av Trött Mamma
Hej! Jag har bara lite frågor att försöka att få svar på. Det är så att jag har en dotter på nu 20 månader och hon har sedan 4 månader tillbaka börjat att vakna varje natt och bara skriker och verkar vara helt förstörd. Försökt att trösta man hon blir då bara argare och slår efter mig. I början blev hon lugn när hon fick lite vatten att dricka men det funkar inte längre. Nu sitter hon och pekar mot sovrumsdörren och vill att jag ska hämta något. Frågade vid ett tillfälle om det va saft hon ville ha och det ville hon. Nästa natt va det samma visa, men nu så har jag stoppat detta för att saft på natten ska dom ju inte dricka för tänderna. Några har sagt till mig att hon drömmer, okej kanske, men inte varje natt väll. Nån har oxå sagt att det kan hålla på väldigt länge men ville inte säga hur länge för då skulle jag tappa orken. Fick en son nu i Januari och det har inte gjort det lättare för oss.
Jag har aldrig nekat dottern att sova hos oss. hon sover i vårt sovrum med sin säng så att hon inte behöver gå ner på golvet för att komma. Vi har fasta rutiner som vi följer och som hon verkar trivas med vid läggdags.
Jag känner att jag behöver mer tips och råd om det finns.
/ Trött Mamma
Svar på tråden: Sömnproblem... *långt*

Oj, det låter som ni har det tufft

Skrivet av  Ango & Simone 020804
på nätterna.
Min tanke var också att hon drömmer, men jag tycker att det har pågått så himla länge.
Jag har inga tips att ge dig, mer än att om hon blir nöjd av att få lite saft, ge henne sockerfri saft på natten, eller ta vanligt vatten och låt några fruktbitar ligga i ett par timmar först och dra så får du ett smaksatt vatten!

Ett annat tips är att gå in på snackgruppen Sömn och ställa frågan där också (gruppen finns under: Baby).
Jag hoppas att du får hjälp, och att det upphör snart!

Kramisar
 

Jobbigt!

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Kan det vara nattskräck?
Läste att det fanns andra barn som haft det...prova sök på den här sidan så tror jag du hittar info om det.
Hoppas det går över!!

Kram
 

Kanke något liknande vi har haft?

Skrivet av  Marie m Nathalie
Eller så vill hon inte sova utan använder sig av "knepet" att hon är törstig för att få vara vaken längre. Så har vi haft det med vår dotter, hon är törstig, hungrig mm vad du än kan komma på allt för att inte behöva sova. Vi satte hårt emot hårt och hon fick inget att dricka /äta och sedan försvann den efterfrågan. Vi bröt den onda cirkeln som blivit skapad. Nathalie har nog haft nattskräck tror jag. Vaknat och varit rädd och ledsen, men samtidigt svårt att trösta henne. Hon har inte varit mottaglig för det utan blivit ännu mer arg och ledsen precis som om hon inte var vaken, när hon har avreagerat sig så har hon lugnat sig och tagit emot tröst.
 

Artiklar från Familjeliv