Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första lektion i biologi avklarad:-))

Skrivet av Tanja med Paulina- 02
Imorse smög Paulina in på toaletten då jag var i full färd med att byta binda. Då hon får syn på blodet börjar hon först stamma osammanhängande medan ögonen håller på att trilla ut ur sina hålor... Hon rusar ut, hämtar kökshandduken åt mig och mumlar: mamma bood, Tette äppa tåkka mamma (mamma blöder, Paulina hjälpa torka)

Hon var så söt då hon stog där och försökte hjälpa till, hon tyckte uppenbarligen såå synd om sin mamma. Vad säger man, hmm, lite för tidigt att berätta om mens, typ? Jag sa iaf att mamma inte har ont och att alla mammor får blod ibland, visade sedan upp en binda och sa att det var ungefär som plåster. hon nickade förstående och gav mig en tröstande klapp på kinden, min söta gumma:-))

Tänkte bara dela med mig! (ingen annan som har råkat ut för liknande?)
Svar på tråden: Första lektion i biologi avklarad:-))

Mja.. lite liknade..

Skrivet av  Emy m. Sebastian 26/8-02
Sebastians pappa hade satt sig på ett bastuaggregat (i fyllan förstås) och det var ingen trevlig syn dagarna därpå. Så när Sebastian såg det så började han oja sig och jajajajajajaj:a sig och skulle ju som jag alltid gör blåsa och pussa på det onda så det skulle försvinna.
Kan säga att hans far la benen på ryggen och sprang. :)
Sebastian fick INTE röra där.. haha.. gjorde ju så ont. Han kunde inte sitta på den skinkan under två veckor.
Men han var söt som ville hjälpa till att få bort det onda.
 

hihi

Skrivet av  Åsa med Ida 020820
Vad gulligt att hon är så öm mot dig! Ida tror att mina bindor är blöjor! Hon snor ibland en och håller mot rumpan på sig själv, lite kul. Fast tänk om dom berättar på dagis sen att "min mamma har blöja" *hihi*
 

Artiklar från Familjeliv