Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jordgubbar?

Skrivet av Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
Är det ok med trasslig mage? Han har varit jätttelös de senaste dagarna så försöker tänka på att inte ge honom ngt som gör det värre. Hur är det med gubbarna?

Och det enda jag kan komma på som ska vara stoppande är blåbär. Han gillar inte banan eller morot. Fler förslag?
Svar på tråden: Jordgubbar?

Nja!

Skrivet av  AnMa
Jordgubbar har väl en mer lösande effekt än stoppande.
 

Tack för svaret:-) *imt*

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
 

Majsvälling

Skrivet av  Mooby med Melvin + ny knodd v.14
Annars brukar jag mest tänka på skonkost som kokt mat o inte så fiberrikt o mkt vatten så klart. Blåbär som du säger är ju bra, proviva blåbärsdrycker ska tydligen vara snäll mot magen.
 

vara snäll mot magen...

Skrivet av  Marie & Andreas
vilket jobb! :-)

Jag har precis haft det med sonen i två veckor nu, pust. Han gillar inte heller frikadeller, banan mm. Men som tillägg till ovanståendekan jag säga att: undvik mjölk. Ge gärna fil, yoghurt. Vitt bröd är bra, lite extra fett i majsvällingen (finns laktosfri på apoteket!) är bra. Mat bör han få lite och ofta. Sedan har jag hört att vatten (rent) inte är bra, då det kan vara "hårt" för magen. Ta hellre saft eller vispa ur kolsyran i sockerdricka och ge. Det funkade bra för min kille.
Lycka till!
 

Tja, jag vet inte...

Skrivet av  Emma m. Jakob 020711
hur snällt det är mot magen, men popcorn stoppar effektivt det mesta. Annars är ju ris en klassiker. Kokt majs är också bra, om han gillar puré så är majspuré mumsigt med margarin i.
 

Oj!

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
Det var visst kycklingbakterien han hade... och jag som inte ens varit till läkaren. Men samma symtom samtidigt som hans kompis som åkte och tog en odling. Så kan det vara ibland...
 

Artiklar från Familjeliv