Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill inte äta!!

Skrivet av mitty
Nån fler som buktas med detta problem.FRån att ha varit en mat glad kille duger nu ingenting.Visst det kan vara så i perioder.Då har han iallafall ätit välling.Men inte nu!!!!Äter bara några tuggoer.Men Han dricker!!! Vad gör man ????
Svar på tråden: Vill inte äta!!

INget

Skrivet av  Robins mamma
Låt hon själv bestämma.
Även jag som vuxen tappar lätt matlusten så här i sommarvärmen och dricker mer än vanligt.
Låt honom själv bestämma hur mycket han vill äta men servera inget emellan måltiderna så kommer snart hans matlust tillbaka.
 

Det är samma här,

Skrivet av  Ango och Simone 020804
och jag gör ingen stor affär av det. Dels är det varmt nu och det är en bidragande orsak (jag äter inget heller) och dels växer lilla damen i rasande tempo nu (i tillväxtperioder äter de mycket sämre).
Så länge de dricker ordentligt är det ingen fara!

Kramisar
 

Värmen, värmen, värmen och

Skrivet av  Marie-72 bf 23/1 (fjärde guldet)
att dom får dricka hela dagarna.
Det är inget att göra.
Pass bara på att erbjuda maten, men gör det aldrig till en tvång eller ett måste.
Även vi vuxna kan ha dålig matlust i perioder och då är det fruktansvärt jobbigt om andra tjatar på oss, eller hur.
Bara låt det va\'. Det går över. Som fler har sagt; det viktigaste är att han dricker.
Se dock till att det inte blir bara vatten då man kan bli vattenförgiftat (!). Servera av och till saft/läsk och typ lokavatten (det älskar mina barn).
 

så har emilia alltid varit

Skrivet av  Angie med Emilia-02 & bf 31/1
jätte jobbigt i början var så rädd att hon inte fick i sig tillräckligt för vissa dagar kan hon bara äta ett par tuggor smörgås till frukost 2-3 tuggor mat och sen lika mycket till kvällen sen kanske 1/4 äpple men jag har slutat att oroa mig för tydligen får hon i sig det hon behöver ändå för energi har hon det kan jag lova!!!!
 

Artiklar från Familjeliv