Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Några här som har tankar på syskon???

Skrivet av Hemlo
Trodde aldrig jag skulle skriva detta... Vi som har tänkt vänta i minst ett år till har börjat försöka oss på en liten bebbe!!!

Några fler av sommarföräldrar som vill utöka familjen? Vore kul att följas åt igen!!!
Svar på tråden: Några här som har tankar på syskon???

Jag vill!!!!

Skrivet av  mummie
Men inte mannen, han tycker det räcker med tre, suck!!!

Vad avundsjuk jag blir på er:(.

:):):)
 

Redan på G

Skrivet av  Marie-72 bf 23/1 (fjärde guldet)
Lille J skall bli storebror i Januari, om allt går bra.
 

Jepp...

Skrivet av  Camilla Bf 3/2 + Nathalie 2 år
Vi hade tänkt börja tillverka nu i augusti men så hände det redan i maj. :)

Så vi ska ha en till liten knodd i början av feb.

Jag vill absolut ha jämnåriga barn...helst skulle jag bara ha ett år mellan dem men min sambo ville vänta lite.
Så det var ju bara att acceptera! :(

Så kul att ni bestämt er för att försöka igen nu....hoppas det tar sig fort! ;)

Lycka till!
 

Kommer snart...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
... utökning av syskonskaran här hemma... i mitten/början av september får Casper och Saga troligtvis en lillebror.
 

Oj vad snabbt det

Skrivet av  Anna Maria med Li
har gått, tyckte precis du var nygravid!

Hur mår du?
 

Lite...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
...trött och framtung ;-)
Men annars är det bara bra!
 

Vi har....

Skrivet av  Mamma med en 00:a och 02:a ev 05:a
tanke på att skaffa oss en tredje (syskon) ev. Vore ju skoj om mankunde förljas åt då. Här gärna av er.
 

Jag längtar

Skrivet av  Mina75 längtar efter 3:an
efter trean! Har också barn -00 och -02. Var nyligen gravid med vad vi trodde skulle bli 3:an, men det slutade tyvärr i missfall förra veckan. Hoppas ändå på ett -05 barn.
 

vi väntar tillökning i vinter

Skrivet av  Angie med Emilia-02 & bf 31/1
vi tycker det är en lagom ålder att få syskon på när dom är omkring 2½ tilräckligt många år emellan så man slipper 2 blöjbarn men ändå så att dom kan ha nytta av varndra.
 

Vi ska ha en liten till

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 5/2
Den 5:e Februari är det beräknat.
 

Och vi väntar

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
på syskon om ca 5 veckor.
 

ca 3 veckor kvar

Skrivet av  Ida m Felicia-02 & bf 24/8
Har ca 3 veckor kvar tills lillsyskonet kommer, eller kanske lite längre eller kortare,man vet aldrig...
 

Vi med

Skrivet av  Cecilia med Juni & bf 040825
Här blir det också bäbis snart! Hade tänkt att vänta betydligt längre, men livet har små överraskningar åt en! :-)

Shoppar just nu en massa nya bäbiskläder och ser fram emot att bäbisen ska komma, helst snart. Har haft en urjobbig graviditet och orkar inte så länge till känns det som nu. Förväntansfull!
 

Vi har ett på väg...

Skrivet av  e.. väldigt hemlighetsfull just nu!
.. men jag är så orolig för missfall att jag ännu inte avslöjat mig , bf är 10 mars. Dottern är född i augusti.
 

tänkte pricka in...

Skrivet av  fler junibarn?
050607... nejdå :-)

Vi planerar att starta "verkstad" i september/oktober, det passar bra med mina studier och makens jobb. Första barnet hinner då precis bli tre, vilket jag tycker verkar lagom. Hade för allt i världen inte orkat med tätare än så.
 

Nygravid

Skrivet av  Hemlig ett tag till
Är beräknad i början av april och har ett augustibarn sen tidigare.
 

Nix

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
Då får jag bli den första som säger att vi inte ska ha fler barn. Vi har 2 killar och är helt nöjda med det.

Har överhuvudtaget inget bebissug och har mycket svårt att tro att jag någonsin kommer att få det.

Lycka till alla som väntar och försöker.
 

Andra syskonet på gång

Skrivet av  Elizabeth m. Sebaztian-01,Filippa-02 & Theo-03 + grodis bf 4/10
Vår flicka född aug-02 väntar nu på sitt andra småsyskon, hon fick en liten bror juni förra året(-03) Nu väntas denna till okt.
 

Samma här!

Skrivet av  Lina bf 13/12
Våran son (också född aug - 02!) fick en lillebror i september förra året och ska nu bli i december bli storebror igen!
 

Nä men hej!

Skrivet av  Elizabeth m. Sebaztian-01,Filippa-02 & Theo-03 + grodis bf 4/10
Äntligen hittar jag en liksinnad;-)
Vi har ju alla våra barn födda samma år(om inte er som är på väg nu väntar till januari) Har inte stött på någon i samma situation som oss, känns som om du och jag har mycket att prata om så om du vill kan du adda mig på msn eller så.

Vore kul att maila lite eller pratas vid på msn: [email protected]
 

Ja, en till här :)

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
Fast framtiden är fortfarande oviss så vi får se när vi startar verkstad här. Men sugna och överens är vi båda, så det bådar gott *ler*
 

Absolut!

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
Fler barn vill jag gärna ha! Fast just nu är jag SÅ lycklig med mina små tätis-tjejer! Givetvis... = D

Men drömmarna om att få ett 3:e barn finns också. Som det ser ut nu så väntar vi några år. Men jag känner mig verkligen inte "klar" med barnafödandet *ler* Jag längtar så tills nästa gång (förhoppningsvis blir det ett till barn) men just nu känner jag att det inte finns plats och tid. Jag ska börja träna i höst och ev. nästa år flyttar vi till hus osv. Men efter det kanske? *S*

Lite tankar från mig...

Kram & massor av lycka till!
 

Bebis i magen här

Skrivet av  Nina
Bf 16/9. :o)
 

Vi blir fler

Skrivet av  Tess m. Max+bf 8/8
om några dagar bf 8/8

/Tess
 

Ja

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Nu har ju vår lilla skrutta redan en lillebror men vi hoppas på en liten till snaaaart....fast än så länge väntar vi otåligt på att mensen ska komma igång :(
 

Aldrig i livet!!! IMT

Skrivet av  Filippa+ Novalie & Miranda
..........
 

Har precis utökat den!

Skrivet av  Ango och Simone 020804
Lillebror föddes i måndags och vi har precis kommit hem till två oerhört stolta storasystrar!

Kramisar
 

GRATTIS till lillebror!! *imt*

Skrivet av  Nina
g
 

Tildes lillebror

Skrivet av  Lajla med Tilde juli-02 och lillebror bf 13/8
kommer förhoppningsvis imorgon :-)
 

Artiklar från Familjeliv