Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är våran Kalleman också två år!

Skrivet av f.d. Ida m.Axel001111 & Kalle020812
...tänk vad tiden går! Med på tvåårskalaset var dessutom en ljuvligt söt liten bebisflicka i 6-kilosklassen och med sånt jämförelsematerial så är det ju helt uppenbart att han INTE är någon bebis längre... :-)

I morgon ska vi till BVC och mäta och väga ungarna. Det ska bli spännande att se hur väl våra mätningar och vägningar här hemma stämmer - enligt dem skulle han vara 89.5 cm lång och väga ca 12.5 kg. Men, förra gången var han 3 cm kortare på BVC än hemma, så vi får väl se... :-)

Nu tänker jag byta nick! Hittills har jag hetat Ida med Axel och Kalle (och födelsedatum) men eftersom jag är aktiv på lite olika snack känns det opraktiskt att ha ungarnas namn med överallt även där det inte behövs, och jag kan ju inte bara kalla mig Ida för det finns ju ett antal såna här.

Därför tänker jag hädanefter kalla mig för Gafsan (ni vet, den sura fiskaren ur Tove Janssons bok). För inte brukar det finnas någon annan Gafsan här?
Svar på tråden: Nu är våran Kalleman också två år!

Haha:-)

Skrivet av  Dina m Alice & Valdemar
Gafsan, det tyckte jag var ett bra nick, hon är så sur men rätt cool tycker jag! Jag har inte sett nån annan Gafsan. Bra att du talar om ditt nick, jag brukar läsa dina inlägg med intresse så det vore ju synd att tro att du försvann!

Grattis till stoooore Kalle då, hoppas att han var nöjd med sitt kalas!
 

Grattis Kalle

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
I efterskott!
 

Artiklar från Familjeliv