Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad sitter era barn på?

Skrivet av Jaaa
Jag funderar att byta ut Tripp-Trappen mot en hög IKEa-stol. Tycker att Tripp-Trappen är så klumpig. Jag har för mig att IKEA-stolarna inte rekommenderas för barn under tre år. Jag har dock för mig att vi bytte stol för storasyster när hon var i Alfridas ålder. Alfrida har dessutom mycket bättre balans än vad storasyster hade i samma ålder. Att hon ska ramla av stolen är jag inte så rädd för, utan det är väl mest om hon skulle ramla baklänges det kan gå riktigt illa. Är det något annat sommarbarn som sitter på "vanlig" stol?
Svar på tråden: Vad sitter era barn på?

Simone sitter nästan alltid

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
på vanlig stol.
Någon enstaka gång sitter hon i sin barnstol!

Kramisar
 

Vanja sitter

Skrivet av  Malin med Vanja-02 + bf 17/12
oftast fortfarande i sin barnstol, men när kusinen är på besök får hon sitta på en köksstol med en telefonkatalog under rumpan *S* Vi ska ta o köpa en annan högre matstol men vet inte vad vi ska köpa. Kanske blir en sån på ikea...

 

Melina sitter på en....

Skrivet av  Nickis@
..hög pinnstol från Ikea, ärvd efter storebror. Där har hon nog suttit i över 1år, ratade tripptrappen tidigt.
 

Trip trap...

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
sitter Valdemar på, jag tycker att den är jättebra. Vi hade bygel ett mycket kort tag men tog bort den ganska tidigt eftersom han har så bra balans och det blev bara farligt när han klättrade i och ur.

Vi har funderat på en sån hög IKEA stol men än så länge tycker vi att triptrapen funkar bra, tycker inte att den är så klumpig.

Alice och Valdemar sitter ofta tillsammans på den också, de tycker att det är lite mysigt att sitta tätt;-)
 

matilda sitter

Skrivet av  ~*Ulrika m. matilda-02,mini grodis Bf ?maj*~
på ett babybjörn inlägg som man sätter fast på en vanlig stol...
 

Tripp-Trapp

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Jag tycker den stolen är suverän eftersom Rebecka tar sig upp & ner så himla enkelt på den.
Hon klättrar iofs upp på våra barstolar också(från IKEA f.ö.) men det är ju inte i närheten lika stabila som hennes stol.
 

Sofia..

Skrivet av  Inger
..bestämde sej för att hon ville han en likadan stol som Felix för ung 2 månader sen. Så vi köpte en till från IKEA till henne, en hög pinnstol som hon sitter bra på.
 

TrippTrapp

Skrivet av  Robins mamma
Dety var ett tag runt ett års ålder när bygeln var för trång och Robin inte var tillrekligt stadig för att sitta själv som ahn satt i en Antilop från IKEA men nu ställer vi in TrippTrappen efter Robin så han får rätt höjd vid matbordet och han älskar sin TrippTrapp.
 

Tripp Trapp

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
Sitter Oliver på nu men jag tror att det snart är dags att ta bort den. Han sitter mer och mer på vanlig stol.
 

Nathalie

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + v.23
sitter på en hög ikea stol och det har hon gjort sen hon var 2 år.

Det har gått jätte bra, Nathalie står desstuom intill väggen så hon kan inte ramla baklänges vilket känns bra. :)
 

Tack för svaren! (imt)

Skrivet av  Jaaa
...................
 

Evelina

Skrivet av  Marie,linus1100,Evelina0602,Emilia0204
sitter på vanlig stol o har gjort det ett tag..
 

Vanlig stol *imt*

Skrivet av  Marie-72, 23+5
*
 

Artiklar från Familjeliv