Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En julfråga?

Skrivet av Nickis@
Vad ska ni köpa till era sommarbarn i julklapp?
Svar på tråden: En julfråga?

Det blir..

Skrivet av  Inger
..nog en matstol till dockan eftersom hon vill ha Fifi med vid bordet.

Bilstol till dockan, Fifi ska med överallt.

Sen får vi se... Vi får ge oss ut på julklappskoll till tjejerna nån dag, Felix har redan bestämt sej för vad han vill ha... Det Philip fick när han va 5 år sa han när jag frågade, och det kommer jag såklart ihåg rakt upp och ner*s*...
 

Och det kommer...

Skrivet av  Nickis@
...även jag ihåg!!
 

Klurar fortfarande

Skrivet av  Robins mamma
Det finns så mycket jag skulle vilja köpa till honom, tågbana från Brio, en docksäng till dockan han fick när han fyllde år, en studsmatta för inomhusbruk så han slipper hoppa i vår säng, nya puzzel och böcker, han behöver ny färg att måla med, en bilbanematta och mycket mycket mer.

Att prioritera blir inte lätt och köpa allt har vi inte råd med.
 

Kolla begagnatmarknaden

Skrivet av  Anna Maria med Li
Jag har köpt briostågbana superbilligt ( två pappkassar 100 kr ) och bilbana på loppis. Docksängar brukar även vara lätta att få tag i.
 

docksäng

Skrivet av  jiia
finns billigt på ikea med
 

Vi har köpt...

Skrivet av  Nickis@
...en, den är i trä och kostar 99kr.
 

Casper kommer nog att få...

Skrivet av  Trillian m Saga99, Casper02 & Marcus04
... en flexitrax bilbana ihop med storasyrran och en Bratz-killdocka... och något pussel, spel och... ja sen borde det egentligen räcka :-) Men man brukar ju alltid komma på lite småplock (kritor, ritblock och annat pyssel) som tillkommer
 

Flexitrax...

Skrivet av  Nickis@
...gillar Melina, storebror har ett som hon brukar leka med.
 

Vi ska köpa

Skrivet av  Malin med Vanja -02 + bf 17/12
ett bord med stolar/bänk att ha på Vanjas rum, säng till hennes nya fina docka o kanske lite kläder.
 

Det lutar åt...

Skrivet av  Monica med Tintin
... en bilbanematta eftersom Tintin gillar sina bilar och att köra omkring. Sen gillar jag samearmband i skinn och tenn och funderar på att köpa ett till sonen, han är väldigt förtjust i mina nämligen!

En annan fundering är eltandborste men jag vet inte om han är för liten för det ännu?

vi kommer nog att försöka hålla igen på julklapparna eftersom det gärna blir en hel del från mormor och morfar... Vill inte skämma bort honom (kommer från en mamma som inte kan åka och handla utan att komma hem med något till Tintin, oftast en fin tröja...).

Troligen blir det en utflykt till Micki leksaker och deras fabriksförsäljning nu innan jul, där brukar man hitta många tips!
 

Vi använder

Skrivet av  Robins mamma
eltandborste och Robin älskar den.
 

Motorsåg :o)

Skrivet av  Nina m Emil-02 & Maja-04
Emil vill ha en motorsåg. Han har sett en på en leksaksaffär och går runt och pratar om den varje dag. Han har fått så mkt saker på sista tiden redan så nu får han vänta på den till jul. :o)
Sedan blir det kläder och sådant som han behöver från oss. Leksaker kommer han få så mkt av ändå från släkt och vänner.
 

Rebecka får

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
*En "hoppboll" (ni vet en sån där boll med "öron" på som man hoppar med)
*En leksaksgitarr
*En bil

Sen kommer hon önska sig:
*dockvagn
*dagisset(väska, termos & matlåda)
*kläder
*pengar till sparkontot
*bobbycarsläp
 

Har redan köpt

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
Nathalies julklappar... :)

Vi har köpt en stol på bord matstol till dockan och sedan dockkläder.

Vi kanske köper en sulky vagn till dockan om jag hittar nån bra i nån bra prisklass som dessutom har regnskydd.
 

det blir lite småsaker men det viktigaste..

Skrivet av  ulrika m hampus 020724
blir nog en bilbana!! Han älskar bilar och detta kommer bli höjden!!
 

Artiklar från Familjeliv