Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fler barn som har smalnat av?

Skrivet av Gafsan m.Axel & Kalle
Jag har märkt att Kalle har blivit avsevärt smalare senaste månaderna, plötsligt kan han ha byxorna han växte ur i våras! (eller nästan iaf - nu är de för korta i benen men i midjan sitter de bra igen).

Min lille knubbis är plötsligt inte alls knubbig längre utan väldigt lång och smal... hör det till åldern tro?
Svar på tråden: Fler barn som har smalnat av?

Nu kommer de...

Skrivet av  Nickis@
...perioderna då de växer på längden, sen på bredden igen, sen längden, så kommer de hålla på ett antal år. Min dotter har alltid varit späd (13kg), så jag märker ingen skillnad, men med min 7-åring har det varit så med.
 

Ja de växer ju på längden

Skrivet av  Anna Maria med Li
rör sig mer plus att iaf Li äter mindre än hon gjorde förut.
 

Här med

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Rebecka har alltid varit en liten "rulta", som Henrik säger, men nu är hon riktigt smal.
Men lång!
 

Ja, Nathalie

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
har smalnat av lite...antagligen för hon växer på längden plus att vi nästan slutat använda vagn.

Så nu går hon en promenad på 15 min 2 ggr om dagen till och från dagis. Plus allt hon rör sig där...kände att jag då inte ville ha en "överviktig" unge så då var det ju smidigt att sluta ta med vagnen över allt.

Och hon älskar ju att gå...och det är ju bara att gå lite tidigare varje morgon och det är det värt. Vi har ju dessutom roligt när vi går till och från dagis vilken vi inte hade när jag halvsprang dit med henne i vagnen förut. :)
 

Ja, det kanske är promenaderna som gör det?

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
Kalle gillar också att gå, igår gick han t.ex. hela vägen från dagmamman (gissningsvis minst 1.5 km den vägen som vi gick då). Det tog en timme men... det kan det ju vara värt :-)

Jag känner precis som du ifråga om vagnen, att barnen helst ska gå själva just för motionens skull. Fast jag märker att många tycker att man är lite, lite elak när man resonerar så - underligt nog, inte är det snällt att låta barnen bli små soffpotatisar heller?
 

Hihi...

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
nej soffpotatisar vill man ju inte ha. *skratt* Det lät så himla sött. :)

Ja många verkar ta vagnen för att allt ska gå så fort...men varför stressa?
Visst har man försovit sig så händer det ju att vagnen får följa med ändå men det har bara hänt 1 gång.

Tar man vagnen hela tiden så blir dom ju säkert små soffpotatisar och vems fel är det då? Lata Mammas eller potatisen i vagnen???
Ja det är bra att vi håller igång våra barn med lång promenader... :)
 

Artiklar från Familjeliv