Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är det gjort...

Skrivet av Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
I förrgår när vi kom hem så frågade jag Nathalie om hon skulle slänga sina nappar idag. Och hon sa glatt ja och vi var på nappjakt genom lägenheten...och vi hittade en hel del! :)

Hon fick välja ut en utav sina nappar som ska sparas i hennes bebis tavla. Resten sprang hon in i köket och slängde...och så sa hon hej då och vinkade till dem.

På kvällen när hon skulle sova så frågade hon efter nappen som vanligt men då frågade jag var hennes nappar var.
Då berättade hon att hon slängt dem och att dom är blä nu. :)

Det tog lite längre tid innan hon somnade både igår och iförrgår men det var inte jobbigt. Lite gnäll bara.

Hoppas allt fortsätter lika bra för nu ska hon aldrig mer få napp. Oavsett hur tungt det blir...det får jag glatt ta. ;) *snark*

Tack för tipsen jag fick fast jag hann ju aldrig använda dem. :)

Det som var viktigt för mig var just att hon ska vara nappfri när bebisen kommer...och då ville jag ju ta det en stund innan så hon glömt bort det lite.


Svar på tråden: Nu är det gjort...

Himla smart!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Väldigt bra tänkt tycker jag!
Tycker inte att det är snällt att försöka få barnet att sluta med napp(eller annat) då bebisen kommer. Snacka om att känna sig åtsidosatt!

Håller tummarna för att det fortsätter gå¨bra!
 

Hej...

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
ja precis så ville jag inte att Natti skulle känna sig.

Hade jag fått dom tightare så hade hon säkert fått fortsätta med napp ett tag till.. :)

Tack för tumhållningarna dom behövs nog! ;)
 

Precis

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Mina är lite för täta för att jag skulle ta bort nappen för Rebecka då, men det hade kanske gått om jag hade jobbat på det.
Fast med tanke på att hon knappt använder den längre tycker jag inte att det gör så mkt.
 

Hej Annika!

Skrivet av  Mina75
Jag har en Lovisa och en Lukas, och det är drygt 2 år mellan dem. Jag tänkte bara skriva till dig och berätta att det inte var några problem för Lovisa att sluta med napp när hon var 3 år, trots att Lukas fortfarande använde sin. Hoppas det går bra för er också när ni är mogna ;o)!
 

Mina75

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Hej!
Tack, det var gulligt av dig att dela med dig!
Nu syftade jag på hur det var när Rebecka var 16 månader och Lukas kom...DÅ tyckte/tycker jag att hon var lite liten för att nappavvänjas.
Uttryckte mig kanske lite luddigt :)
Men det är skönt att höra att det gått lätt för er!
 

Men det var det jag menade!

Skrivet av  Mina75 med 00 & 02
Jag tyckte också att Lovisa var för liten att tas ifrån nappen när Lukas kom, men det var ändå inga problem för henne att sluta sedan fast Lukas fortfarande använde sin...
Kram ;o)
 

Jaha :)

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Ja men då så :)
 

Artiklar från Familjeliv