Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

någon som vet

Skrivet av Angie med Emilia & bf 5/2
Om Ikea har tripp trapp stol eller liknande har letat men hittar inget. Har hört att dom ska ha men vad kan den då heta? Någon som har en aning? :)
Svar på tråden: någon som vet

Vi köpte...

Skrivet av  Nickis@
....en 1998, sen tror jag att de har slutat med dem.
 

jaha

Skrivet av  Angie med Emilia & bf 5/2
va synd...tack för svaret :)
 

Har bara sett på Babyland imt

Skrivet av  Vickan
 

Nej...

Skrivet av  Jessika
fast de har ju flera olika sorters pinnstolar med extra höga ben. Amanda har haft en sådan sedan i våras, och den funkar utmärkt. Mycket smidigare än Tripp Trapp, både för barnen att klättra på och för oss (och dem) att bära. Sedan är de ju "lite" billigare än tripp trapp också! :-)

Fast jag vet ju inte om tänkt ha stolen till Emilia? Annars får du ursäkta att jag lägger mig i och svamlar lite... *s*
 

Instämmer helt *imt*

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
 

tänkt köpa trip trap..

Skrivet av  Sanna m. Natalia o Alicia
eftersom vår dotter (2,5 år) börjar kännas för stor för den vita plaststolen från IKEA. men om det finns bättre och billigare alternativ från IKEA är ju det toppen. vad heter modellen som ni har och hur länge kan de ha den? är det ngn som har trip trap och tycker den är bäst?
 

Vi har..

Skrivet av  Jessika
en Hepola och en Agam (hade ju velat ha två likadana, men den var slut då vi ville köpa en till Amanda)
Modellerna är likvärdiga, Agam är lite finare, men finns nu endast i svart. Hepola kostar 249:- och Agam 300-någonting. Amandas storebror Johan, en lång 4½-åring, sitter fortfarande bra på sin, och kommer nog att ha den ett par år till. (En vuxen sitter också hyfsat på Agam, men sämre på Hepola, eftersom ryggstödet går fram lite på sidorna (fast du kanske inte har så bred rumpa ;-))

Vi hade också en Antilop förut, men dessa är mycket bättre nu, främst för att man slipper lyfta i och ur, och för att hon kommer närmare bordet.

Den enda nackdelen med dessa stolar jämfört med Ikeas (tycker jag) är att sitsen inte går att höja och sänka. Barn under 85-90 cm kommer nog lite väl lågt på en sådan här stol, den är inte _så_ många cm högre än en vanlig köksstol. Vi satte på sådana möbeltassar som man spikar i, eftersom de bygger ytterligare 1 cm. :-)
 

var köper man dem? imt

Skrivet av  Sanna m. Natalia o Alicia
.
 

Ikea!

Skrivet av  Jessika
Både Hepola och Agam finns på Ikea (i somras i alla fall).
När jag läste mitt förra inlägg nu märkte jag att jag skrivit fel. Jag jämförde dem i en mening med "Ikeas", men jag menade förstås "Tripp Trapp". (Ikeas går alltså inte att justera sitthöjden på, vilket ju går med Tripp Trapp)
 

ja

Skrivet av  Angie med Emilia & bf 5/2
ska nog titta på ikea finns som sagt andra bra stolar också! Tack för tipset :)
 

Artiklar från Familjeliv