Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Julklappsfrågor!

Skrivet av Tanja med Paulina -02 med julkänslor...
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
*Vad får julklapparna kosta?
*När delas julklapparna ut?
*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Svar på tråden: Julklappsfrågor!

Å va kul med fler enkäter!

Skrivet av  Monica med Tintin
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
-Näe, Tintin har nog inte förstått ännu vad julen innebär och att han kommer att få en massa grejer.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
- Vi har köpt en lekmatta med gator på, en byggsats från IKEA (typ mekano) och så blir det väl kanske något mer.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
-
*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Näe faktiskt inte! Ska försöka knåpa ihop en önskelista och dela ut till familjen snart.

*Vad får julklapparna kosta?
- Har väl egentligen ingen maxgräns, mer att det inte känns bra att köpa för mycket. Han får ändå under resten av året.

*När delas julklapparna ut?
Efter Kalle!

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Oj va svårt! Med tanke på Tintins intresse så är byggklossar ultimat just nu, han älskar att bygga och skruva. En verktygssats kanske? Från föräldrasynpunkt är pengar på ett fondkonto det ultimata när de här så här små, de uppskattar fortfarande små presenter och kommer att uppskatta pengarna när körkortet ska tas!
 

Anna-Carin svarar

Skrivet av  Anna-Carin m. Emma & Pontus
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
~Hehe, njae han gör nog mest efter sin storasyster. Dvs tar leksakskatalogen, pekar, sägger åååå en sån vill jag ha...oavsett vad som finns på bilden *s*

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
~Den största saken blir nog en egen snowracer, eftersom det nästan blir slagsmål om vem som skall sitta vid ratten på Emmas!

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
~Typ ett sällskapsspel från 14 år ur katalogen *s*

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
~Nej, inte ännu

*Vad får julklapparna kosta?
~En julklapp skall vara symbolisk och något personligt anser jag. Jag köper hellre en eller två saker jag vet behövs än att bara fylla ut utrymmet under granen s.a.s. Svårt att säga en summa tror jag, men inte handlar vi julklappar för flera tusen åt våra barn inte!

*När delas julklapparna ut?
~En liten sak under granen/i strumpan på julaftonsmorgonen och sedan kommer tomten med resten på kvällen.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
~Hmmm...svårt! Kanske verklighetstrogna saker eftersom 2-åringar gärna vill vara med och greja med det mesta de vuxna håller på med. Spis m. kastruller etc, strykjärn, dammsugare, kavel med bakformar, verktygsset osv.
 

Kristina S svarar

Skrivet av  Kristina S
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
En Baby Born, för det önskar sig storasyster. Hon är väldigt dockorienterad just nu.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
Påslakan med Nemo på, om jag kan hitta det. Ett väggklocka. Någon lite finare leksak, men jag har inte bestämt vad. Kanske en docksäng. Några böcker, gärna Bu och Bä.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
Ja, Baby Born. Hutlöst dyr, tycker jag.

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Farmor och farfar har köpt ett sådant där lite mer primitivt dockskåp. Mormor köper det jag säger till henne. Kanske en rittavla.

*Vad får julklapparna kosta?
Från oss båda sammanlagt en tusenlapp ungefär.

*När delas julklapparna ut?
Någon gång under eftermiddag eller tidig kväll på julafton. Det beror ju på när tomten kan komma.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Det kan jag nog inte svara på. Även 2 1/2-åringar är väl individer.
 

Nemo-lakan..

Skrivet av  Sara bf 17/4, J-99 & N-02
..finns på Ellos! Jäääättefina :-) Min sambo fick en 30% rabatt på allt-kod, så då passade jag på att köpa!
 

Baby Born..

Skrivet av  Inger
..ska finnas på Toys R Us för 199 kr i tvillingpack.
 

Här var det ju

Skrivet av  Kristina S
värsta tipshörnan. Ja, jag kanske är en elak mamma som inte köper Baby Born ;-).
 

Klart..

Skrivet av  Sara bf 17/4, J-99 & N-02
..vi försöker hjälpa till! :-)

Man vill ju själv gärna ha tips och då blir det till att hjälpa andra oxå ;-) Ge och ta, du vet..

Inte är du elak som inte köper Baby Born!
 

Nä, jag skojade lite bara,

Skrivet av  Kristina S
men det såg så kul ut när jag fick tips om hur jag skulle köpa något jag bestämt mig för att inte köpa. Det värsta är att jag nu går och funderar på de där Baby Born-tvillingarna i alla fall :-). Så kan det gå.
 

Hihihi..

Skrivet av  Inger m Felix & Sofia
..har jag satt griller i huvudet på dej?*s*

Har funderat på dessa tvillingar väldigt länge för Fia har bara "mjuka" dockor, och ibland vill Felix ha en egen. Köper jag dem kan han "låna" en av Fia.
 

Tack för svaret

Skrivet av  Kristina S
på vår andra sida, förresten. Ja, jag får nog vara rätt nöjd med att stå still just nu. Här ska inte pendlas!
 

Nora..

Skrivet av  Sara bf 17/4, J-99 & N-02
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?

~Hon sitter och tittar i leksakskatalogerna och vill väl ha det mesta! Något hon tjatar massor om är en Panda som det även är reklam för på barnkanalerna på TV.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?

~Hon ska få en Baby Annabell, en CD-spelare till sitt rum, några CD-skivor, ett lätt dataspel, ett par tofflor..

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?

~Den där ovan nämnda Pandan och en krambjörn som hon oxå tjatar om, tycker det är onödiga grejer och hon har så mycket mjukdjur ändå!

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?

~Vet att hon bla ska få ett Pippi-påslakanset av mormor och morfar.

*Vad får julklapparna kosta?

~Vi köper för en tusenlapp/barn ungefär..

*När delas julklapparna ut?

~På julafton eller senare med olika släkter.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?

~Vet inte?
 

Karin svarar

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
~Nej, hon vet inte att man kan önska sig något.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
~Ett par tofflor som ser ut som något djur (hon älskar att kliva omkring i våra).
~En liten kavel (fast den får hon nog innan jul så hon kan ha den när vi bakar pepparkakor)
~En "Lilla röda traktorn". Hon är fullkomligt såld på det programmet, särskilt "Mickola".
~En verktygslåda med plastverktyg
~Ett fint förkläde att ha när man målar med vattenfärger eller bakar.
~Ny pulka eller snowracer (fast vi har ju snö så sällan så det blir så tråkigt...)
~Böcker

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
~ ---

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
~Nix, men antagligen något av det som jag nämnt ovan, efter samråd med oss.

*Vad får julklapparna kosta?
~Vet ej, beror på hur angelägna de känns.

*När delas julklapparna ut?
~På eftermiddagen/kvällen.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
~Svårt, kanske ett sån där ställning med svart-tavla på ena sida, white-board på andra och en rulle med ritpapper. Finns på IKEA.
 

Mina svar!

Skrivet av  Nickis@
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
-Allt som har med dockor att göra.
*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
-Dockkläder och diverse saker.
*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
-Nope.
*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
-En briokombi dockvagn.
*Vad får julklapparna kosta?
-Lite olika.
*När delas julklapparna ut?
-En i julstrumpan på morgonen, de lite större hemma på förmiddagen och resten på kvällen.
*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
-Finns det?!

 

Anna svarar:

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp?
~ nej

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
~ ett ritstativ kanske, filmen "Nalle har ett stort blått hus"...

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
~ nej

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
~ ingen aning

*Vad får julklapparna kosta?
~ det beror på vad vi hittar för en julklapp till henne. Är det något som vi tror hon blir jätte glad över så spelar inte priset någon roll (ja det behöver inte kosta flera tusen förstås) = )

*När delas julklapparna ut?
~ på julaftonsmorgon och sen på kvällen

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
~ en alldeles underbar och trevlig julafton tillsammans med hela familjen! Massor med glada ansikten...det är nog den allra bästa "julklappen" mina flickor kan få = ) Och för min del också!
 

Juliga svar

Skrivet av  Jane m Zacharias 020813 & Lucas 040330
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
~En tågbana med gubbar till

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
~Ett rit-staffli, ett pussel, min skattkammare - vi äro musikanter, duplo och delar till hans tågbana

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
~En dockvagn. Vi har helt enkelt inte plats.

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
~Åtminstone duplo, men jag hoppas att han även får lite tallrikar och bestick, helst med mumin. Det skulle han behöva

*Vad får julklapparna kosta?
~Vi har ingen bestämd summa

*När delas julklapparna ut?
~Efter julmiddagen

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
~I vårt fall är det just ritstaffliet och duplo
 

Elizabeths svar

Skrivet av  ¤ Elizabeth & Yuna 22/9 ¤
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
-Ja hon har önskat sig lite grann. Prinsesskläder & grejer, baby born-docka & docktillbehör

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
-En tvättmaskin, något till hennes dockor, prinsesssaker & inredning till hennes rum hon ska få efter jul

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
-Babyborn-dockan. Hon har redan massa dockor som hon har fullt tjå på och dessutom är babyborn dockan så dyr & jag tror inte den riktigt tål att hanteras av en 2åring;-) fniss

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Kläder & pengar till konto, sen vet jag inte alls

*Vad får julklapparna kosta?
-

*När delas julklapparna ut?
Vid 18-tiden

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Prinsessgrejer, hon är helt tokig i sådana tjejiga saker och vill gärna klä ut sig, få håret fixat & bära smycken. Och hon är vår älskade prinsessa så det passar fint:)
 

Tildes jul...

Skrivet av  Monika m Tilde
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad? "Hon" har önskat sig ett fårskinn till vagnen av sin "gummo" (Gudmor).
*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn? Hon ska få en pulka, en gunghäst och kanske en dockvagn. Blir inte en massa småsaker, för hon är överaktiv och ska inte ha för mycket att slänga runt.
*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför? Hon kan knappt prata än, så hon vet inte ens vad önska är;)
*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa? Ingen aning!
*Vad får julklapparna kosta? Vi lägger ut max 7-800 på varje barn!
*När delas julklapparna ut? Precis efter middagen, det är ju spänningen med att vänta som är vitsen...
*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig? Åååå, det finns nog inget ultimat tycker jag. Jo, förresten! Att mamma, pappa och alla andra är nyktra på julen!!

 

Den ultimata julklappen i alla åldrar *imt*

Skrivet av  Monka
 

Sorglikt :-(

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Det borde ju vara helt självklart att alla barn fick det. :-(
 

Gafsan svarar

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
Svar: Jag tror inte att han känner till konceptet julklappar, vi har väl inte pratat så mycket om det.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
Svar: påslakansset med barnmotiv av något slag och kanske ett parkeringshus. En bok har jag redan köpt.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
Svar: som sagt, vi har inte pratat om det.

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Svar: mormor tänker sy en badrock.

*Vad får julklapparna kosta?
Svar: Om vi hittar något som ungarna behöver och som vi ändå skulle ha köpt så får det kosta nästan vad som helst... om jag däremot bara kommer på onödiga saker så får det inte kosta mycket :-)

*När delas julklapparna ut?
Svar: En julklapp på julaftonsmorgon, övriga julklappar delas ut efter "Kalle Anka".

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Svar: det beror väl på vad han/hon har? Ett barnhemsbarn i något fattigt land kanske mest av allt skulle behöva en tandborste... våra små bortskämda ungar däremot har väl ofta prylar så det räcker och blir över :-) Ritgrejor, pussel och kläder är väl hursomhelst sånt som alltid brukar vara bra att ha.
 

Sussie svarar

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
Nej han förstår inte det ännu.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
Har köpt lite smågrejor. Spel, bok, käpphäst, plastkaffeservis och ännu fler verktygslådor. Funderar på vad jag ska köpa mer, har på förslag. Spöket Labanpåslakan, halsband, radiostyrd bil, (om det finns hållbara sådana) eller Fristadssnickarbyxor som pappa har. Håller också på med att slå in grejor till hans julklappskalender.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
-

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Av mormor och morfar får han en FicherPrise bandspelare.

*Vad får julklapparna kosta?
Inget vi bestämt.

*När delas julklapparna ut?
Efter Kalle.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Att någon leker med honom:-)
 

Fler svar

Skrivet av  Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
Nej, inte direkt. Frågar man säger hon att hon vill ha en bil, men det har vi redan hur många som helst så det blir det nog inte nån.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
Vet inte riktigt än. Vi har funderat på ett dockhus i trä. Har köpt ett litet kassaskrin och en låtsasbrödrost iaf och det kommer hon att gilla.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
Som sagt var - bilar, eftersom vi redan har så himla många.

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Nej, mormor köper nåt som vi ger på förslag och farföräldrarna brukar ge nån liten sak och pengar till sparande.
*Vad får julklapparna kosta?
En stor grej kanske får kosta upp mot 500,- men det beror alldeles på vad det är och behovet av det. Ett dockhus är ju lite dyrare än så men å andra sidan har man det i så många år.

*När delas julklapparna ut?
Ett eller ett par paket på morgonen och resten brukar bli i samband med Kalle Anka. Förstår faktsikt inte vitsen med att barnen ska behöva vänta till kvällen, när de är så trötta att de inte orkar leka med sina nya grejor eller knappt ens uppskatta dem. Därför får de klapparna tidigare.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Ingen aning. Nåt som de verkligen önskar sig och som är rejält och hållbart.
 

Dockhus från Plan toys

Skrivet av  Elena med Tea 2 år och bf 26/7(!)
Hej Hanna!

Har ni sett dockhuset från Plan toys? Det är urfint och tyvärr minst lika dyrt :-(
Tänkte bara tipsa lite!
 

Jo, jag har sett dem

Skrivet av  Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02
Finns ju flera olika jättefina dockhus från Plan Toys men som sagt - dyra som bara den.
Såg ett i en leksakskatalog som kom igår - kostade 399,- och då ingick möblerna. Så ett sånt blir det nog i så fall. Dockorna går på 80,- men det hela blir ju helt klart överkomligt.
 

Detta?

Skrivet av  Sara bf 17/4, J-99 & N-02
http://www.mamut.com/homepages/Sweden/1/18/hikmet//62405-s.jpg

Finns på www.hikmet.se för 319.90 och familjen med 6 personer kostar 79.90. Sen tillkommer frakten på 59:-, så det blir väl samma pengar i slutändan. Men jag kan ändå rekommendera hikmet, de har mycket bra priser!
 

Vad fint!

Skrivet av  Elena med Tea 2 år och bf 26/7
Sara,
vad fint det var! Jag skall spra den hemsidan till födelesdagen tror jag!
 

Elena;

Skrivet av  Sara bf 17/4, J-99 & N-02
Ja, det är jättefint och rejält när man väl skruvat ihop det ;-)

Nora fick det i tvåårspresent, men jag ska vara ärlig och berätta att vi inte satt ihop det förrän alldeles nyligen. Det saknades skruvar först, vilka visserligen kom på post inom ett par dagar, men sen har det varit fullt upp med annat. Nu leker hon dock flitigt med det och det är verkligen toppen!

De har även ett sånt på storasysters dagis och det är jättefint trots att det används flitigt dagligen och det är ju inte alltid det går lugnt till på dagis ;-)
 

Elena igen;

Skrivet av  Sara bf 17/4, J-99 & N-02
Grattis till magen! Hoppas du mår bra!
 

Sara!

Skrivet av  Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02
Ja, precis det dockhuset är nu inhandlat. Kostade faktiskt 349,- och inte 399 så det var ju himla bra. Tror att Elsa kommer att älska det. Vi ska montera ihop det innan vi slår in det så hon kan börja leka med en gång.
 

Malins svar

Skrivet av  Malin med Vanja -02 + bf 17/12
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp?
Vad?
**Vanja har inte så mycket koll på att hon ska få nåt av tomten än, inte önskat nåt alltså.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
**Har köpt bord o stolar till hennes rum, ska köpa ngt mer, vet inte riktigt vad än dock.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
-

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
**Mamma har stickat en tröja som jag har önskat, det är det enda jag vet

*Vad får julklapparna kosta?
**Beror på, vi är inte så feta på pengar så det blir väl kanske runt 3-400 max.

*När delas julklapparna ut?
**Vi firar jul hemma för första gången sen Vanja kom, har inte riktigt kommit fram till några traditioner ännu, men troligen strax efter Kalle Anka...

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
**Oj, det var svårt, jag vet inte riktigt... Väldigt olika från barn till barn. Nää jag har unget bra svar på det


 

Linda svarar

Skrivet av  Linda L m Calle 9807 och Victor 0207
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
Bilar, bilar och åter bilar (gillar även Tellitubbies

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
Blir nog någon rolig bil samt en bananer i Pyjamas video

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
Nej, har inga stora krav ännu, bilar är toppen....

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Nej, men säkert alldeles för mycket.

*Vad får julklapparna kosta? Brukar nöja oss med 300-400 kr då dom även hyr skidor + skidskola för den äldre sonen.

*När delas julklapparna ut?
Efter julmaten på kvällen, då vi innan dansat runt granen i Åre fjällby och träffat tomten där (även sett tomten som brukar komma med rensläde till torget i Åre på dagen)Efter julmaten åker myskläderna på och till kaffet delas klapparna ut. Dom har även fått några paket på morgonen som dom kan leka med under dagen.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig? Alla paket är jätte spännande och den ultimata julklappen är väl att man får julklappar och att hela familjen är samlad.
 

Dinas julklappssvar

Skrivet av  Dina m Alice & Valdemar
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
~Njaa jo han suktar ju efter Byggare Bob-lego och sånt där belville-lego som syrran har.

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
~Tror att han kommer att få lite little people-saker, de gillar han skarpt, och kanske nån bakform och förkläde för han tycker att det är så kul att baka. Men vi har inte riktigt bestämt ännu vad det blir.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
~Det skulle vara Byggare Bob-legot, han vill ju mest ha figuren, legot kommer han slarva bort på en dag eller två, så det är ju ingen poäng att lägga pengar på det.

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
~Nej

*Vad får julklapparna kosta?
~Jag brukar hålla mig till kring max en tusenlapp till vardera barn, men det beror ju också på. Jag tänker mer på VAD jag köper, inte vad det kostar. Tror inte jag kommer upp i så stora summor i år, faktiskt. De får så mycket från mor- och farföräldrar, mostrar och fastrar osv så vi ska försöka begränsa det i år.

*När delas julklapparna ut?
~På julaftonskvällen, eventuellt nån liten sak på morgonen.

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
~Vet inte, barn är så olika...men böcker gillar nog de flesta 2½-åringar, fast smaken är ju olika ändå:-)
 

Elenas svar

Skrivet av  Elena med Tea 2 år och bf 26/7(!)
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
Om man frågar henne vill hon ha en banab (!) och en prinsesskrona

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
Prinsess kläder från IKEA, en docka Baby Amore, en bärbar bondgård med djur, ett bamse lotto och böcker. Ev ngt mer

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
Banan :-)

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
Nej

*Vad får julklapparna kosta?
runt 800 kr totalt

*När delas julklapparna ut?
Någon gång efter Kalle Anka

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
Det är så individuellt så jag vet inte

 

Banan skall det stå *imt*

Skrivet av  Elena med Tea 2 år och bf 26/7(!)
\'
 

Nämen, bebis på gång!

Skrivet av  Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02
Grattis till pyret i magen :-) Kul med ett litet syskon till Tea.
 

:-)

Skrivet av  Elena med Tea 2 år och bf 26/7
Tack!
Jag är super duper lycklig :-D
 

Förstår det :-)

Skrivet av  Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02
Fast nog är det annorlunda att vänta syskon... Tycker att tiden gick väldigt mycket fortare.
Kan tänka mig att det Tea kommer att vara lite mer medveten om vad som är på gång, än vad Ludvig var när Elsa låg i magen.
 

Skulle inte sagt något :-(

Skrivet av  Elena med Tea 2 år och bf 26/7?
Vi vet inte om allt är som det skall med pyret :-(
FÅr vänta tills vecka 7 (nästa vecka) då man tidigast kan se något på vul
 

Nej, vad tråkigt :-(

Skrivet av  Hanna m. Ludvig & Elsa
Jag håller alla tummar för att allt är bra.
 

Det gick åt skogen :-(

Skrivet av  Elena med Tea *missfall*
Det blir ingen bebis. Tack för att du tänkte på mig!
 

jiias svar

Skrivet av  jiia
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?

Jo band eller skivor med sagor på hells alfons

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?

Jag har köpt pärlor med stora ål så hon kan bygga halsband samt ett trätåg. Sen funderar jag på att köpa någe montesorimaterial.

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?

En ny dockvagn för hon har redan två och det räcker ett tag!

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?

En säng til hennes rum från morfar. Farföräldrarna firar inte jul!

*Vad får julklapparna kosta?

Det spelar ingen roll bara det är bra kvalite samt att det inte är någon innegrej som företag lurar på barnen.

*När delas julklapparna ut?

Julafton efetre kalle anka

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?

Saker barnet kan aktivera sig med för att träna motorik och fantasi.
 

Mina svar :0)

Skrivet av  Sofia och Leo 020529
*Nej, han har inte önskat något.
*Leo ska få ett garage till sina bilar (som ligger lite här och där, inte så sköna att trampa på *ler*), videofilmer med Emil i Lönneberga och Karlsson på taket, målarbok och kritor, sedan får jag se vad jag hittar i julshoppingen.
*Leo har inte sagt något vad han vill ha, tror han är lite för liten för det.
*Har ingen aning, men han är ju mormors lilla älskling så det lär ju bli en hel del julklappar *ler*
*Svårt att sätta ett pris men jag har inte obegränsat med pengar.
*På kvällen.
*Ingen aning...Min Leo älskar Pippi Långstrump och hon tycker jag är en jättebra idol och förebild. Videofilmer, böcker m.m med henne?
 

Mia svarar!

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
*Har ditt barn önskat sig något särskilt i julklapp? Vad?
- Tror det skulle vara "Lilla Röda Traktorn" saker isf, hon älskar det barnprogrammet!!

*Vad ska du köpa i julklapp till ditt sommarbarn?
- Hon ska få en egen liten kvast med skyffel så hon kan städa, hon använder våran så det blir lite svårt med det långa skaftet!

*Finns det något som barnet har önskat, men som du inte tänker köpa? Vad och varför?
- Nej, hon har ju inte direkt önskat sig nåt...

*Vet du vad mor/farföräldrar tänker köpa?
- Nej, ingen aning! Fast jag vet att mormor kommer att sätta in pengar på fonderna.

*Vad får julklapparna kosta?
- Hellre nåt dyrt som håller än billig dret som går sönder med en gång.

*När delas julklapparna ut?
- Under lugna mysiga förhållanden, inget skrik och spring och stim - tycker jag :)

*Vilken är den ultimata julklappen till en 2, 5 åring enligt dig?
- Som nybliven leksaksaffärsjobbare så skulle jag satsa på pussel, böcker eller brio träjärnväg. Nästan alla barn i den åldern fastnar i vår uppställda brio järnväg och leker!
 

Artiklar från Familjeliv