Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

till er som har torra barn

Skrivet av jessica medMelissa -02 & bf30/1
Min lilltjej har precis blivit torr. Både dag och natt..Hur gör ni på nätterna,Tar ni upp era och låter de kissa eller sover de hela natten?
Svar på tråden: till er som har torra barn

Rebecka

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
har varit torr sedan juli/augusti men har blöja nattetid.
Jag försökte få henne att sova utan blöja den korta stund hon sover middag men det funkar sällan. Hon kissar ganska mycket i sömnen fortfarande.
Och att hålla på & böka med att dra upp henne på natten känns bara jobbigt och omständigt. Jag vill ju inte att hon ska börja ogilla pottan/toaletten.
 

Matilda

Skrivet av  ~*Ulrika m. Matilda-02,mini grodis 2 maj
sover hela nätterna, vill inte väcka henne i onödan när hon väl somnat...
hon brukar kissa på toan det första hon gör när hon vaknar...

rollit med matilda är att hon blev torr nattetid först å sedan på dagen inte så vanligt kanske...
 

Sover hela natten

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Valdemar kissar före han går och lägger sig, och sen sover han hela natten och kissar på morgonen efter han har ätit sin välling. Jag hade nog inte haft honom utan blöja på natten om han inte var torr, skulle aldrig orka ta upp honom på natten för att kissa.
 

När min store kille började

Skrivet av  ulrika m hampus 020724
vara utan blöja nattetid så tog vi upp honom när vi gick och la oss, han var knappt vaken men kissade, det hände rätt ofta om vi missade att ta upp honom att han kissade i sängen.

Likadant gjorde vi med tjejen, men det behövdes bara några få nätter för sedan lärde hon sig att vakna själv eller så kissar hon inte alls nattetid...

Hampus är inte ett dugg intresserad ännu så han är inte torr överhuvudtaget, men jag ämnar göra likadant med honom när det blir dags...

Hoppas det går bra
 

Jag låter honom

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
...ha blöja på natten tills den dag jag är 99% säker att han inte kissar i sängen. I de flesta fall är den torr på morgonen och han kissar direkt på toaletten men han skulle bli så förtvivlad om han vaknade med kiss i sängen så vi väntar lite till. När den dagen kommer tänker jag inte ta upp honom. Hmm, förstår inte logiken i det? I så fall är dom väl inte klara att sova utan blöja om man ska plocka upp dom på nätterna?
 

Zacharias sover hela natten

Skrivet av  Jane m Zacharias 020813 & Lucas 040330
Det sista han gör innan han går och lägger sig är att kissa och sen sover han hela natten utan att gå på toa. Ibland kan det hända att han vaknar vid 5-6 på morgonen och säger till att han måste på toa, men annars håller han sig 12 timmar. 2-3 olyckor har det hänt på de nästan 2 månader han varit torr.
 

tack för att ni

Skrivet av  jessica medMelissa -02 & bf30/1
berättar hur ni gör. Melissa har sovit 2 nätter utan blöja och då har jag tagit upp henne för att kissa när jag gått och lagt mig. Sen eftersom jag är gravid så besöker jag toaletten minst 1gång per natt. Jag har då frågat Melissa ifall hon vill kissa. Men det har endast kommit några få droppar. Så jag ska nog prova att låta henne sova en hel natt. Det kan inte mer än hända en olycka. :)
 

Du kan ju

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
bädda med plastad frotté eller såna där plastlakan, de första nätterna som Valdemar sov utan blöja hade vi plastad frotté och så en handduk över, så behövde man inte tvätta hela lakansetet om det skulle vara så.
 

Love

Skrivet av  annasthlm
sover hela natten, men vi har fortfarande blöja på.
På morgonen kommer han in och säger
"Måste kissa!" så då rusar vi in på toa :-)
 

Artiklar från Familjeliv