Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har en rolig sak att berätta...

Skrivet av Tanja med Paulina- 02
... mitt i all kaos och sorg som drabbat världen.
Om allt går bra så kommer Paulina att bli storasyster i början på juli i år. Vi ska bli föräldrar igen!!!
Det känns väldigt spännande och lite läskigt samtidigt... Det gick ju så bra förra gången, åär det möjligt att vi får ha samma tur igen? Några av er andra som har fått flera barn som känner igen sig i oron?

Nåja, hittils har det gått bra, föruton ett vidrigt illamående som har pågått i nästan två månader (sägs ju vara gott tecken:-))

En sak till, byter mitt nick till "Nike", hoppas ni känner igen mig då:-))

Kram och Gott Nytt 2005!
Svar på tråden: Har en rolig sak att berätta...

Jättegrattis!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Det var glada nyheter!

Jo jag känner mkt väl igen den oron. Jag var mycket mycket oroligare då jag väntade Lukas öht.
Det är nog ganska vanligt vad jag förstått :)

Kram
 

Tvärt om

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
För mig, är mycket lugnare och inte lika hispig för olika saker som jag var när jag väntade Ronja.

Stort Grattis från oss!
 

Stort GRattis

Skrivet av   jessica m Melissa 31/7-02 och bf 30/1 05
Håller tummarna för att allt går bra för dig.

Sitter här höggravid, och jag försstår din oro över ifall det kommer att gå bra denna gång.

Jag kände också så. Efter det att vi gjort UL i vecka 17 då de konstaterade att allt såg normalt ut så försvann en del av oron. Men jag är fortfarande nojig. Tänk ifall något är fel eller går snett.
Pga min oro så fick jag göra ett till UL i mitten på december. Allt såg bra ut. Bebisen var lite under normalkuvan på vikten, men inget att oroa sig över. Melissa var också liten i vikten när hon föddes i v 42+2, vikt då 3075g. :)

Ha det bra och krama om magen
 

*G*R*A*T*T*I*S*

Skrivet av  ~*Ulrika m. Matilda, mini grodan 2/5~*
åhh vad kul...
 

Stort Grattis!!!

Skrivet av  Elena med Tea
Och lycka till, det går säkert bra :-)
Har ni berättat för Paulina än?
 

Grattis!

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
Åh, vad roligt!
Visst känner man oro, mer oro, för varje graviditet. Första gången vet man ju inte riktigt vad man ska förvänta sig av graviditeten, det vet man ju senare *ler*.
Jag håller tummarna för att allt ska gå jättebra för er!

Kramísar
 

Tack tjejer

Skrivet av  Nike med Paulina- 02
för era gratulationer. Det verkar som om oron andra gången är värre för flera av oss...

Ja, vi har berättat för Paulina men hon tror inte riktikt på oss:-) Lägger bara huvudet på sned och säger "Näää, mamma, du luras bara". Tänkte ta med henne till bm när vi ska lyssna på hjärtljud, då kanske trillar poletten ner.

Elena med Tea, jag är så ledsen att du inte fick stanna med oss på juli- 05. Hoppas att ni orkar ta nya tag och att ett nytt liv fastnar snart. Kram!

 

Artiklar från Familjeliv